Perussuomalaiset, Oulu

Diplomi-insinööri, kansanedustaja

Äänestä Pohjois-Suomi nousuun!
39-vuotias Oulun vaalipiiri Oulu

Olen toisen kauden kansanedustaja Oulusta. Työssäni olen keskittynyt talous- ja työllisyyspolitiikkaan. Koulutukseltani olen tietotekniikan DI, ja tulevaisuusvaliokunnassa olen johtanut teknologian ennakointia tekevää työryhmää. Olen myös kolmatta kautta Oulun kaupunginvaltuustossa.

Politiikassa olen ollut mukana 2004 vuodesta lähtien. Ensin lautakunnissa ja sitten valtuustossa. 2011 vaaleissa minut valittiin eduskuntaan.

Paljon ajastani menee tien päällä. Pohjois-Suomen tärkeät liikenneväylät kaipaavat edelleen kehittämistä. Olen edistänyt Hailuodon siltaa ja sataman syväystä, sekä Pohjantien uudistamista. Tarvitsemme ensi kauden aikana kuitenkin päätöksiä Ylivieska-Oulu kaksoisraiteesta, Kaakkuri-Linnanmaa -välin leventämisestä, VT22 ja VT20 teiden parantamisesta, sekä pääväylien VT 4 ja VT8 edelleen kehittämisestä.

Metsänomistajana olen seurannut hieman ihmetellen hiilinielukeskustelua. On mielestäni aivan selvää, että hyvin hoidettu kasvatusmetsä sitoo hiiltä parhaiten, puurakentaminen puolestaan säilöö hiilen jopa yli sadaksi vuodeksi. Metsänhoidossa tarvitaan monimuotoisia menetelmiä, harvennuksista avohakkuisiin.

Maatalouden taloudellinen tilanne on hankala. Viljelijöiden osuutta ruuan hinnasta pitäisi pystyä kasvattamaan, vaikkapa maatalouden tulonjakolain avulla. Käyn auttamassa istuntotaukojen aikana vanhempiani kotitilallamme.

Oulusta puhuttaessa ei voi unohtaa turvallisuusnäkökulmaa. Neuvottelimme valtion budjettiin vuosina 2017 ja 2019 lisärahoituksen poliisille nettipedofilian ennaltaehkäisyyn. Lisäksi saimme lisärahoituksen poliisille ja supolle. Suomen turvapaikkakäytännöistä tehtiin ideamme perusteella some-kampanja ja tulijoiden määrä romahti.

Kirjallisia kysymyksiä olen tehnyt mm. sisäilmaongelmista useita.

Kotisivultani löydät viimeaikaiset tiedotteet ja blogitekstit

Kotisivuni / Blogini