Henri Hautamäki

Turku, 28 v.
Varsinais-Suomi
  • <> Upota

Kansallismielinen, perinteikkään suomalainen raavas mies. Pehmeää puoltani näytän harvoin, mutta kyllä sekin on olemassa.

Olen pitkän linjan kansallismielinen vaikuttaja, aktiivinen Perussuomalaisissa, Perussuomalaisissa Nuorissa, sekä Suomen Sisussa. Olen syntynyt Turussa ja asunut täällä koko ikäni, poislukien varusmiespalvelusajan Porin prikaatissa. Sitä, onko kohtaloni myös kuolla Auran rantamilla, en tiedä.

Politiikassa perusperiaatteeni on ajaa suomalaisten etua, pyrkien pois intressiryhmäpolitiikasta ja keskittyen kansakunnan etuun. Haluan nähdä tulevaisuuden Suomen vakaana, vahvasti puolustettuna, sisäisesti eheänä ja itsenäisenä kansakuntana, joka kestää maailman myrskyt. Tahdon, että tämä kansakunta ei joudu kumartamaan sen paremmin Brysseliin kuin Moskovaan päin, tai ottamaan niistä käskyjä jotka sotivat sen omaa etua vastaan.

Turun haluan olevan perinteikäs ja pysyvä osa tätä eheää kansakuntaa. Kaupungilla on runsaasti haasteita mm. väestörakenteen, talouden, hallinnon ja ympäristön saralla. Pitkään kaupunkia vaivannut liian vähäisestä poliittisesta vaihtuvuudesta (mm. jatkuva SDP-Kokoomus-hyvävelipeli) johtuva suhmurointi on rasite kaupungille. Haasteista huolimatta haluan pyrkiä kehittämään kaupunkia, joka on kestävä sekä väestön, talouden että ympäristön osalta, ja joka on edelleen suomalainen ja turvallinen.

Olen valmis ajamaan tavoitteitani peräänantamattomasti ja vailla armoa, toki laillisuudesta aina kiinni pitäen. Poliittisten vastustajien yrityksiin sabotoida kehitystä on vastattava jääkylmillä tosiasioilla, välittämättä siitä kuinka paljon ne heitä paleltavat.

Vaaliteemat

Suomalainen Turku

Suomalaisen kulttuurin pitää vastaisuudessakin vallita Turussa, veronmaksajien rahan laittaminen monikulttuurisuuden edistämiseen pitää lopettaa. Turku ei saa pirstaloitua etnisesti ja kulttuurisesti.

Kestävä Turku

Mahdollisuuksien mukaan on Aurajokea ja muuta kaupungin ympäristöä suojeltava, hankinnat kaupungille saatava mahdollisimman läheltä, ja riippuvuutta tuontienergiasta kuten öljystä vähennettävä.

Elinvoimainen Turku

Turun täytyy olla lapsiperheille hyvä paikka elää, ja heidän palveluistaan on pidettävä huolta. Väestöpohjan täytyy perustua oman väestön syntyvyyteen, ei humanitääristen maahanmuuttajien haalimiseen.

Luottamustehtävät

Suomen Sisun Varsinais-Suomen piirin piiripäällikkö, Varsinais-Suomen Perussuomalaiset Nuoret ry:n varapuheenjohtaja.

Luo kannatuskuva ehdokkaastasi!