Lauri Karppi

Vaasa, 36 v.
Pohjanmaa
  • <> Upota

Perheenisä, Sähkötekniikan Diplomi-insinööri, karaokejuontaja ja Pokémon -kouluttaja.

Olen kiinnostunut teknologiasta, uusiutuvasta ja ydinenergiasta (fissio nyt, mutta toivottavasti joskus myös fuusio), peleistä ja keskustelemisesta.

On siis hauskaa lukea uutisia teknologian kehityksestä, pelata uusia pelejä laudalla eri alustoilla tai keskustella muiden ihmisten kanssa, kasvokkain tai somessa.

Kiinnostukseni politiikkaan heräsi Halla-ahon blogia lukemalla. Valitettavasti julkisessa keskustelussa ei edelleenkään haluta myöntää maahanmuuton ongelmia, joten on vaikeaa alkaa niitä myöskään korjaamaan. Yritettävä silti on, koska haluan että Vaasa ja Suomi säilyvät turvallisina ja hyvinä paikkoina elää, jossa länsimaisia arvoja kannatetaan.

Minulla on voimakas käsitys oikeudenmukaisuudesta, joka on tullut esiin tällä valtuustokaudella esimerkiksi siinä miten pidin esillä tulospalkkauksessa esilletulleita epäkohtia, tai miksi hiillostan kaupungin talousjohtajaa jatkuvasti epäpätevästä toiminnasta.

Vaaliteemat

Maahanmuuttoon järkeä

Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanotto täytyy lopettaa. Emme ole vielä onnistuneet kotouttamaan aikaisempiakaan vastaanotettuja. Jo vastaanotettujen kotouttamista täytyy tehostaa.

Virkailijoille vastuuta

Kaupungin eri alojen johtajat täytyy saada vastuuseen. Kaupungin etuja vastaan toimivat pitää vaihtaa parempiin.

Kunnat natisee liitoksiss

Kuntaliitoksissa on paljon huonoja puolia, mutta siltikin, jotta Vaasa voi kunnolla ajaa koko seudun ja esim sairaalan etua, täytyy liittoutua jotta näymme Suomen 10 suurimman kaupungin listassa.

Luottamustehtävät

Kaupunginvaltuutettu, Tarkastuslautakunnan jäsen