Riikka Purra

Kirkkonummi, 39 v.
Uusimaa
  • <> Upota

Kirkkonummesta on 9 vuoden aikana tullut rakas kotikuntani. Luulin, että Stadin suunta kutsuisi pian takaisin, mutta mitä vielä – täällä asiat toimivat, on rauhallista, upea luonto, lapsilla hyvä olla ja harrastaa. Niinpä muuttoauton matka heti vaalien jälkeen ei ole pitkä – Masalasta Sundsbergiin.

Kun neljäkymppiä alkaa lähestyä, sitä keksii lähteä ehdokkaaksi kuntavaaleihin!

Olen vuosikaudet ollut politiikan kanssa tekemisissä, mutta yleensä sitä analysoivalla puolella. Olen koulutukseltani valtiotieteiden maisteri, ja kunhan suurin ruuhka hellittää, viimeistelen väitöskirjani. Se kuuluu kansainvälisen politiikan oppialaan ja empiiriseltä kohteeltaan keskittyy maahanmuuttoon. Siitä syntyi myös yhteyteni perussuomalaisiin.

Työskentelen puolueessa poliittisena suunnittelijana. Näen valtakunnan politiikkaa piikkipaikalta. Asiantuntemukseni politiikan ja yhteiskunnan suurista ja pienemmistä linjoista on vankkaa. Olen realisti ja yritän väistellä ylätason huminoita ja keskittyä oleelliseen, jalat maassa. Minulla on vahvoja yhteiskunnallisia mielipiteitä, arvostan selvänäköisyyttä ja kriittisyyttä, asioiden toimivuutta, tutkimukseen perustuvaa politiikan ja talouden ymmärrystä. Poliittisiin näkemyksiini tarkemmin pääset tutustumaan blogini kautta.

Perheeseeni kuuluu mies ja kolme poikaa. Vapaa-ajallani yritän ehtiä lenkille tai uimaan sekä kokkailen värikkäitä ruokia - kuvia löydät Instagramista. Harrastan yhteiskuntaa monella tasolla; teoriassa ja käytännössä.

Kirkkonummella asiat ovat hyvin. Silti täälläkin talouden kurjimus on tosiasia. Useampien pitää olla maksajia, jotta voimme hoitaa lapset ja vanhukset. Politiikassa on aina kyse priorisoinnista – mikä on tärkeää, mikä vähemmän tärkeää?

Entä mikä on kaikkein tärkeintä?

Ota selvää ja äänestä!

Vaaliteemat

Priorisoidaan!

Lisää perheitä ja työssäkäyviä. Elinkeinopolitiikkaan ja rakentamiseen nostetta, pois turha sääntely. Maailmanparantaja ei puhu rahasta – syytä olisi. Suomi on maailman paras maa. Huolehditaan siitä!

Koulut ja varhaiskasvatus

Pienten asiat kuntoon, peruskoulu arvoisekseen, hyvän rakentamisen kautta hyvää sisäilmaa. Yksi Kirkkonummen tärkeimmistä vetovoimatekijöistä! Meillä on paremmin kuin Espoossa, Hesasta puhumattakaan.

Pääsiskös bussilla?

HSL:n kanssa ongelmia, etenkin aamuisin. Kuntaa ei saa rakentaa vain autoilijoille. Kiva kotikunta, mutta kyllä täältä useimpien pitää päästä töihin muualle. Järkeistettävä!