Timo Laitinen

Lappeenranta, 44 v.
Etelä-Karjala
  • <> Upota

Olen neljäkymppinen rakennusinsinööri, kolmen lapsen isä ja aviomies. Lappeenrantalainen vuodesta 1993. Työtaustana kuntasektorilla mm. ATK-suunnittelijan töitä. Rakennusalalla olen työskennellyt mm. radanrakennuksen ja ratojen kunnossapidon parissa sekä tie- ja katurakentamisessa.

Herätykseni politiikkaan tuli haittamaahanmuuttokriittisyyteni myötä. Maahanmuuttopolitiikkaa tehdään pääosin valtiotasolla, mutta kuntatasollakin asioihin voi vaikuttaa. Se, että Suomessa eletään ja toimitaan suomalaisten sääntöjen ja tapojen mukaan on kaikkien maahanmuuttajien etu. Suurin osa heistä ei halua Suomen muuttuvan entiseksi kotimaakseen. Jokainen maahanmuuttaja ansaitsee silti oman kulttuurinsa säilymisen ja sen varjelemisen, mutta se ei ole veronmaksajien tehtävä. Suomalainen työ- ja opiskeluelämä ei myöskään kaipaa ohituskaistoja ulkomaalaisia suosien. Vaalit ovat hetki milloin hiljainen enemmistö voi kantansa kertoa. Nyt on heräämisen aika!

Pakkoruotsi ansaitsee vaihtoehdon. Venäjää hyvin osaavat paikalliset hyötyisivät niin turismista kuin kaupan alastakin. Lappeenranta olisi oivallinen kohde alueelliselle kielikokeilulle. Kokeilu nostaisi varmasti myös opiskelumotivaatiota sekä parantaisi ruotsin kielen arvostusta.

Vaaliteemat

Maahanmuutto

EI turvapaikanhakijoiden kuntapaikkoja Lappeenrantaan. EI tukea monikulttuurisille järjestöille. EI maahanmuuttajien positiiviselle syrjinnälle. Maassa maan tavalla on myös maahanmuuttajien etu.

Talous

Kuntatalous vaatii tehostamista. Ei välttämättömistä menoista on leikattava ja turhuuksia on karsittava. Uusi yritystoiminta tuo työpaikkoja ja tuloja. Ylisuuret maksut eivät saa toimia piiloveroina.

Peruspalvelut

Laadukkaat ja taloudellisesti toteutetut peruspalvelut. Lapsissa ja nuorissa on Suomen tulevaisuus. Luodaan heille yhdessä hyvät edellytykset kasvulle elämää varten.

Luottamustehtävät

Suomen Sisun Etelä-Karjalan piiripäällikkö 2017, Lappeenrannan PS hallituksen varajäsen 2017

Luo kannatuskuva ehdokkaastasi!