Perussuomalaiset, Joensuu

PS-Nuorten puheenjohtaja, taloustieteen opiskelija

Maa. Talous. Tuki.
20-vuotias Suomi Joensuu

Suomen tulevaisuus rakennetaan kestävillä, kansallismielisillä ratkaisuilla. Maatalous, maanpuolustus ja turvallisuus ovat suomalaisen hyvinvoinnin kulmakiviä, joista ei pidä tinkiä. Suomen rahoja ei tule haaskata Euroopan unioniin, maahanmuuttoon ja kehitysapuun.

Euroopan unioni kulkee koko ajan kohti liittovaltiota.

Jo nyt iso osa lainsäädännöstämme tulee pakottavana unionilta ja suunta ei ole muuttumassa.

Direktiivit, jotka säätelevät Suomenkin lainsäädäntöä, syövät suomalaisten vaikutusmahdollisuuksia kotimaan asioihin. Suomalaiset tietävät parhaiten, mikä on Suomen etu, eivät muut Euroopan unionin jäsenvaltiot.

Heikentynyt turvallisuus lukuisten terrori-iskujen ja pakolaistulvan myötä, eurokriisi ja huonosti johdettu EU on saanut ympäri Eurooppaa kansallismieliset puolueet valtaan. ​

Iso-Britannian EU-ero eli brexit on esimerkki siitä, miten ihmisille alkaa riittämään huono EU-politiikka. Kuitenkin niin kauan kuin Suomi kuuluu Euroopan unioniin, tarvitsemme sinne kansallismielisiä ja isänmaallisia päättäjiä.

Suomen on otettava mallia kansallismielisistä Unkarista ja Puolasta, jotka ajavat unionin sisälläkin omaa etuaan Brysselin sanelupolitiikasta välittämättä. EU kulkee vähitellen kohti vääjäämätöntä tuhoaan. Odotettavissa on, että uusia jäsenvaltioita lähtee unionista. Suomen on oltava ajoissa lähtevien joukossa, eikä jäädä sammuttamaan valoja ja maksamaan laskuja.

Suomen täytyy ajatella ensisijaisesti oman maan turvallisuutta ja jos se tarkoittaa sopimuksista irtaantumista, se on tehtävä.