Perussuomalaiset, Lappeenranta

Ilpo Heltimoinen

Euroopan alueiden komitean jäsen, levikkipäällikkö

Puolustan Suomen kansallista etua
45-vuotias Suomi Lappeenranta

Olen lappeenrantalainen perheenisä. Tehtävissäni olen saanut kokemusta oikeuslaitoksen toiminnasta, sotesta, kunta- ja maakuntapolitiikasta, kansainvälisestä politiikasta ja turvallisuuspolitiikasta. Olen asiakeskeinen ja kannatan rakentavaa keskustelua ja yhteistyötä.

Ensimmäisen kosketuksen politiikkaan sain Työttömien Valtakunnallisen Yhteistoimintajärjestön hallituksessa 90-luvulla syvän laman aikana. Selvisin lamasta ottamalla vastaan provisiopalkkaisen työn. Ensimmäinen palkkani oli nykyrahassa alle 10 euroa, mutta pääsin sentään töihin. Vuosien aherruksen jälkeen tein uraani mainostoimistoissa projektijohtotehtävissä johtaen mm. kansainvälisiä projekteja.

Lappeenrannan kaupunginvaltuustossa aloitin vuonna 2013. Olen siitä asti lähes koko ajan toiminut Lappeenrannan Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajana ja vuodesta 2016 Perussuomalaisten Kymen piirin puheenjohtajana. Kokemusta minulla on paikallis-, maakunta- ja EU-politiikasta sekä käräjäoikeuden lautamiehen ja MTS:n tehtävistä. Olen valmis puolustamaan jatkossakin Suomen kansallista etua.