Perussuomalaiset, Kajaani

Restonomi, kaupunginvaltuutettu

Uskaltaa, kuuntelee, tekee
25-vuotias Suomi Kajaani

Olen 25-vuotias pitkäjänteinen perussuomalainen vaikuttaja Kajaanista. Teen kaikkeni suomalaisen elämäntavan puolustamiseksi kunta- ja maakuntatasolla sekä Pohjois-Suomessa. Nyt tähtään kansainväliselle tasolle; EU tarvitsee kriittisen äänen pohjoisesta parlamenttiinsa.

Euroopan unionin pohjoisessa koillisosassa on maa nimeltään Suomi. Vuonna 1994, vain vuosi syntymäni jälkeen, Suomen silloiset päättäjät lietsoivat pelkoa Neuvostoliiton romahduksesta ja lupailivat onnen ja autuuden alkavan Euroopan unionin jäsenyyden myötä. Nyt, 25 vuotta myöhemmin, ei onni eikä autuus ole vieläkään Suomea tavoittanut - maksajan roolissa olemme sen sijaan saaneet olla jo pitkään.

Poliittinen kiinnostukseni heräsi jo varsin nuorena nimenomaan Suomen EU-politiikan myötä. Jo silloin päättäjät kertoivat, miten hienoa ja tärkeää on, että Suomi pääsee päättäviin pöytiin ja komissaareiksi valitaan suomalaisia. Jos Suomi on ollut päättävissä pöydissä jo nuoruudestani saakka, miksi pientilat ovat yksi toisensa jälkeen Suomessa joutuneet lopettamaan toimintansa kannattamattomina? Miksi Suomen syrjäseutu kurjistuu ja EU:lle on annettu päätäntävalta siitä, mihin suuntaan suomalaista maaseutua pitäisi viedä?

Uskallan sanoa ääneen, että Euroopan unionin kehitys kohti liittovaltiota ei ole ollut Suomen edun mukaista. Uskallan vaatia, että Suomen ei tule enää olla EU:n nettomaksaja. Uskallan myös kyseenalaistaa EU:n roolin direktiivi- ja asetuskoneistona. Hallitsemattoman haittamaahanmuuton edessä EU on ollut kyvytön.

Kuuntelen kaikessa päätöksenteossa ja yhteiskunnallisessa keskustelussa laajasti erilaisia näkökulmia ja kansalaisten mielipiteitä, joiden perusteella ratkon ongelmia ja teen päätöksiä. Omaan laajat verkostot ja teen rakentavaa yhteistyötä.