Perussuomalaiset, Asikkala

Rikoskomisario, hallintotieteiden maisteri

Sinun ja Suomen turvaksi Euroopassa
43-vuotias Suomi Asikkala

Olen turvallisuusalan asiantuntija, rikoskomisario, hallintotieteiden maisteri ja neljän lapsen äiti, jolla on näkemystä ja kokemusta Suomen ja Euroopan kansainvälisistä turvallisuuden haasteista. Rohkea, luotettava, sosiaalinen ja selväsanainen päättäjä, joka pitää useita lankoja käsissään.

Monipuolinen koulutus- ja kokemustaustani, arjen kenttä- ja tutkintakokemus poliisiorganisaatiossa 19 vuoden ajalta, useat luottamustehtävät kunnanvaltuutettuna ja perussuomalaiset-puolueessa sekä lapsiperheen arki antavat vahvan tieto-taitopohjan monelta elämän sektorilta toimia Euroopan parlamentissa tavallisen ihmisen puolesta. Arvostan oikeudenmukaisuutta ja rakentavaa yhteistyötä.

En pelkää työtä tai uusien haasteiden vastaanottamista. Ennen poliisikoulua olen valmistunut ehkäisevän päihdetyön tekijäksi ja suorittanut vapaaehtoisen varusmiespalveluksen. Itä-Suomen yliopistossa pääaineeni oli rikos- ja prosessioikeus sekä rikollisuuden tutkimus.

Tällä hetkellä työskentelen esimiestehtävissä rikostutkinnassa tutkinnanjohtajana. Kansainvälistä työkokemusta olen saanut henkilösuojausyksikön valtioneuvoston turvatehtävistä (2005 alkaen suojelupoliisi, liikkuva poliisi ja Helsingin poliisilaitos) sekä erilaisten valtiovierailujen ohessa. Olen toiminut edustajana myös Euroopan unionin pienten kuntien Douzelage-yhteisön kokouksissa.

Arjen turvallisuus luo hyvinvointia, mikä antaa pohjan hyvään elämään ja pitää kansakunnat eheinä myös Euroopassa. Haluan kunnioittaa jäsenmaiden erityispiirteitä ja identiteettiä, jotka on huomioitava päätöksenteossa. Yhteinen Eurooppa tekee päätökset toiset huomioiden ja toisia kunnioittaen, ei sanelemalla. Vastuuta pitää kantaa kaikkien, ei vain tunnollisten maiden.

Haluan olla tukemassa omalta osaltani turvallisempaa Eurooppaa.