Perussuomalaiset, Porvoo

Euroopan parlamentin jäsen, varanotaari

Pirkko Ruohonen-Lerner
Avoimen ja reilun päätöksenteon puolesta!
62-vuotias Suomi Porvoo

Me perussuomalaiset puolustamme selkeästi Suomen ja suomalaisten etuja. Toimimme vastapainona sinisilmäiselle, koko maailmaa syleilevälle solidaarisuusaatteelle. Meitä tarvitaan Euroopan parlamentissa, jossa olen toiminut meppinä viimeiset 4 vuotta. Tätä ennen työskentelin kansanedustajana 8 vuotta.

EU:n perussopimus määrää, että Ranskan Strasbourgissa on järjestettävä täysistuntoviikoja 12 kertaa vuodessa. Valiokuntien kokoukset, samoin suurin osa parlamentin muusta työstä, tehdään Brysselissä. Äänestämme täysistunnoissa noin 5 000 kertaa vuodessa, asiat ovat joskus pieniä yksityiskohtia, toisinaan suuria linjauksia.

Kuluvalla parlamenttikaudella meppejä on 751, joista meitä suomalaisia on 13. Jokaisella mepillä on yksi ääni, joten suomalaisten vaikutusvalta täysistuntojen äänestyksissä on 13/751. Tärkeintä on, että Suomen ja suomalaisten etu toteutuu äänestyksissä!

Perussuomalaiset eivät hyväksy liittovaltiokehitystä eli sitä, että päätöksentekovaltaa siirretään yhä enemmän Suomesta EU-tasolle. Päätökset on tehtävä lähellä kansalaista, sillä suomalaiset tietävät parhaiten, minkälaiset päätökset ovat heille hyviä tai haitallisia. Nyt Suomi maksaa noin 300-1 000 miljoonaa euroa vuodessa enemmän kuin saa rahaa EU:lta. Tämä rahankäyttö on avattava paremmin kansalaisille, jotka maksavat laskun.

Kansainväliset suuryritykset ovat onnistuneet luomaan lukuisia menetelmiä, joilla ne kiertävät normaalia veronmaksuvelvollisuuttaan. Näin ne saavat epäreilun kilpailuedun pieniin ja keskisuuriin yrityksiin nähden, jotka maksavat verot kotimaihinsa. Hyvinvointivaltion palvelujen järjestämiseen tarvitsemme myös suuryritysten veroeuroja. Siksi veronkiertoon on puututtava kovalla kädellä. Meppinä päätyöni on ollut talousrikosten, veronkierron ja rahanpesun vastainen taistelu.

Pirkko Euroopan parlamentissa

Eurovaalit 2019