Perussuomalaiset, Oulu

Yrittäjä, opiskelija

Sebastian Tynkkynen
Tämä on taistelu Suomen puolesta.
30-vuotias Suomi Oulu
Ehdokas on Yrittäjä

Olen sananvapausrikoksesta tuomittu median inhokki, joka tykkää pistää päänsä paikkoihin, jonne ei saisi ja sen jälkeen sanoo asiat suoraan. Minua ei pelota mikään eikä kukaan. Arvostelin aikanaan jopa Soinia hänen ollessaan puolueen puheenjohtaja ja minut erotettiin. Nyt hän on ulkona, minä jatkan.

Olen todella kyllästynyt tapaan, jolla politiikkaa tehdään. Monet puhuvat kovia, mutta eivät uskalla seisoa sanojensa takana, kun kova paikka tulee.

Se voi tarkoittaa uhrautumista ja henkilökohtaisia menetyksiä, mutta kenenkään ei pitäisi lähteä vaikuttajaksi, jos ei ole valmis tekemään uhrauksia, ottamaan pilkkaa niskaan ja olemaan se huonojen uutisten tuoja.

Mielestäni koko maailma toimii parhaiten silloin, kun kansallisvaltiot ovat perusyksiköitä, joissa pidetään huoli kansalaisista, eikä valta keskity ylikansallisiin elimiin, kuten EU:hun.

Britannian Brexit on osoittanut sen, että EU on voimiensa tunnossa korostanut alusta lähtien, että eroaminen tulisi olemaan vaikea prosessi ja siitä olisi tehtävä varoittava esimerkki muille maille. Tällainen kertoo, että EU:n ei ole enää tarkoituskaan olla hyvähenkinen yhteistyöelin, vaan vallanhimoisten eliittipoliitikkojen projekti, jossa mailta tehtäviä ottamalla pyritään kasvattamaan vain omaa valtaa EU-pesteistä käsin.

Tällainen on aivan sairasta ja se ei tule pysähtymään, ennen kuin useampi maa alkaa vaatimaan eroa EU:sta. Tein ystäväni kanssa kansalaisaloitteen Fixit-kansanäänestyksestä vuonna 2016 ja se keräsi yli 30 000 allekirjoitusta. Haluan toimia takuumiehenä sille, että EU-eroa ei pyyhitä pois työkalupakista.