Lataa kuvat Simo Grönroos

Filosofian tohtori, Suomen Perusta -ajatuspajan toiminnanjohtaja

Eurooppa tarvitsee rajat!
41-vuotias

Eurooppaan vyöryville siirtolaisvirroille ja Brysselin vallan kasvulle täytyy laittaa loppu - Eurooppa tarvitsee rajat!

Olen Simo Grönroos, 41-vuotias kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu Espoosta. Johdan työkseni Suomen Perusta -ajatuspajaa, joka tuottaa tutkittua tietoa poliittisen päätöksenteon tueksi. Olen toiminut aiemmin mm. puoluesihteerinä ja puolueen nuorisojärjestön pääsihteerinä. Koulutukseltani olen filosofian tohtori historian alalta.

Olen ehdolla, sillä EU-politiikka tarvitsee täyskäännöksen kansalliseen suuntaan.

Siirtolaisvirtojen torjumiseksi humanitaarinen maahanmuutto maanosan ulkopuolelta tulee lopettaa kokonaan, ja tulijat tulee käännyttää ns. Ruanda-mallin mukaisesti Euroopan ulkopuolelle, jonne he myös jäävät nauttimaan mahdollisesta turvapaikasta.

Suomi ei voi olla ikuisesti maksumies tukipaketeissa, joilla rahoitetaan huonosti asiansa hoitavien jäsenmaiden toiminta – kaupankäynnin ei pitäisi edellyttää maiden välisiä tulonsiirtoja.

Suomi ei voi katsoa sivusta liittovaltiokehitystä, jossa Bryssel kaventaa jatkuvasti kansallista päätäntävaltaa päätöksillä, jotka puuttuvat milloin pullonkorkkeihin ja milloin metsänhoitoon.

EU-jäsenyyden ei pitäisi olla Suomelle itsetarkoitus, vaan keino edistää kaupankäyntiä ja kansainvälistä yhteistyötä. Äänestä pitkän linjan perussuomalaista, joka puolustaa Suomen itsenäisyyttä ja tietää, mitä maahanmuutolle tulee tehdä – laitetaan yhdessä Euroopalle rajat!

Videot