Perussuomalaiset, Viitasaari

Kansanedustaja, sahuri

Suomen puolesta Euroopassakin
59-vuotias Suomi Viitasaari

Olen suoraviivainen ja suorapuheinen kansanmies. Sanon, mitä muut eivät uskalla ääneen sanoa. Europarlamenttiin ei tarvita yhtään enempää höpertelyä eikä höttöä, vaan minunlaistani kansanmiestä. Supisuomalaisia, perinteisiä arvoja ja suomalaista elämäntapaa on puolustettava myös Brysselissä.

Olen 59-vuotias kolmannen kauden kansanedustaja. Ennen nykyistä työtäni toimin liki 40 vuotta yrittäjä-sahurina perheyrityksessämme Oy Haka-Wood Ab:ssa Viitasaarella. Olen myös Viitasaaren kaupunginvaltuutettu.

Eduskunnassa olin viime kaudella maa-ja metsätalousvaliokunnan jäsen ja varajäsen talousvaliokunnassa sekä liikenne- ja viestintävaliokunnassa.

Arkadianmäellä olen huomannut sen, miten eri maailmassa ammattipoliitikot ja teoriaherrat elävät verrattuna tavalliseen kansaan. Itse edustan kansaa ja elän arjessa samalla tavalla, miten tavallinen kansa elää. Olen koko ikäni elänyt tavallisten, rehellisten ja ahkerien suomalaisten parissa. Mitkään puoluejärjestöt tai muutkaan tahot eivät ole minua kasvattaneet tai koulineet mihinkään eliittiin.

EU-politiikkaan tarvitaan sellaista suorapuheisuutta, mitä kansasta etääntyneet poliitikot eivät sinne tuo. Politiikan munkkilatinaa en ole näiden vuosien aikana oppinut, enkä aio siihen perehtyäkään. Jatkan omalla suoraviivaisella linjallani myös europarlamentissa. Suoraa puhetta peruskansa ymmärtää sekä Suomessa että Euroopassa.

Kun sanoo suorat sanat, kuten minä teen, on varjopuolena joskus se, että lööppinikkarit kuolaavat perässä. Siihen on ollut pakko tottua, halusin tai en.

Periaatteeni on rehellisyys, niin hyvässä kuin pahassa.

Arvostan yrittäjyyttä, työtä ja isänmaallisuutta.

Pidän moottoripyöräilystä, -kelkkailusta ja kuntosalilla käymisestä.