-
53 vuotias nuoriso-ohjaaja ja varhaisjakaja Salosta. Kaupunginvaltuutettu, vapaa-ajanlautakunnan varapuheenjohtaja, vammaisneuvoston jäsen, kaupunginhallituksen varajäsen ja valtuustoryhmän sihteeri. Entinen ammattinyrkkeilijä ja valmentaja. Nyt samalla asenteella kuntapolitiikassa.
Nyrkkisääntönä pitää olla että Valtio rakentaa raiteet, siksi meillä on Valtion rautatiet VR. Salo huolehtii kaupungin ifrasta. Alustavassa suunnitelmassa Salon osuus on yli 40 miljoonaa euroa ja tuo on vain ensimmäinen vaihe. Sen jälkeen pitää vielä rakentaa loput. Helsinki joka on suurin hyötyjä tästä radasta on jättäytynyt kokonaan pois rakentamisvaiheen kuluista. Salon pitää tehdä samoin. Salossa on suhteellisen vähän velkaa / asukas mutta jos rata rakennetaan velkarahalla niin nousemme Suomen velkaisimpiin kuntiin. Tuo kaikki raha on pois kaupungin muusta investoinneista. Huomioitavaa on myös, että tulee rata tai ei, niin 90% tavara- ja ihmisliikenteestä tulee kuinkin kulkemaan maanteillä. En vastusta luotettavampaa raideyhteyttä vaan sitä että valtiolle kuuluva rakennuskulu on tulossa kuntien ohuille hartioille.
Nämä ovat tulevaisuus, myös Salon tulevaisuus. Jokainen reuna-alue pysyy elinvoimaisena niin kauan siellä on koulu. Kun koulu lopetetaan niin hyvin piuan kylästä sammuu se viimeisen torpan valo. Nuoret elävät raskaista aikoja, koulu ja nuorisotoimi ovat avainasemassa tasaamassa tien alkutaivalta. Se ei kuitenkaan riitä! Jokainen euro minkä laitamme lapsiin ja nuoriin tulee kyllä takasin. Jokaisessa päätöksessä pitää pohtia vaikutus lapsiin. Salon Ps on tehnyt hyvää politiikka lasten, nuorten ja lapsiperheiden eteen. Olen siitä ylpeä.
Salossa on viime aikoina tehty mielestäni useampia todella huonoja päätöksiä. Ne ovat menneet sukkana läpi kuin Markkasen heittämä vapaaheitto... Ja enemmistö valtuutetuista hymyilee onnellisena eikä huomaa että taas mennään pää edellä puuhun. Inkerinkatu pilattiin ja vietiin puolet parkkipaikoista. Uskelan uuteen kouluun rakennetaan aivan liian pieni liikuntasali vaikka tarjolla oli riittävän kokoinen ja edullisesti. Jäteveden perusmaksu. Se tulee kalliiksi kuntalaisille Museoiden yhteisvarastoon 5 miljoonaa euroa. Eii irtaannuttu LSJh:sta vaikka siihen oli tilaisuus. Nyt ollaan kaventavassa Horninkatua ja laittamassa kymmeniä miljoonia euroja Länsirataan... Tämä huonojen päätösten loputon ketju pitää saada katkeamaan!
Salo on turvallinen, edullinen, helppo paikka elää ja asua. Salossa on kaupungin edut ja vieressä upea luonto. Pidetään näistä asioista kiinni ja kehitetään lisää samaan suuntaan. Huolehditaan kuntalaisista niin kuntalaiset pitävät hyvän huolen kaupungista. Ei supermies vaan PerusMies, PerusIsä, PerusDuunari ja PerusRehellinen PerusSuomalainen. Kuluvalla valtuustokaudella en kääntänyt selkääni äänestäjilleni enkä tee sitä jatkossakaan. Vahvasti Länsirataa vastaa Vahvasti huonoja päätöksiä vastaan. Vahvasti elävän Salon puolella.