-
“Vilpittömästi äänestäjän etujen asialla, ja unohdetun kansan puolesta.”
Nimeni on Tero Hakkarainen. Olen syntyisin Jyväskylästä. Ammatiltani metsuri ja kivimies. Elämänkokemusta on monipuolisesti. Olen työskennellyt kivimiehen ammatissa, sekä metsänhoitotyöntekijänä ja metsurina.
Koulukiusaamiseen on puututtava. Lasten on saatava opiskella ja käydä koulunsa rauhassa, sekä turvallisesti. Myös perheiden oikeudet vaatii, jotta perheiden lapset saavat asiallisesti ja turvallisesti käyttää velvoittavia palveluita. Ei voi olla oikein, jotta perheet lähettävät lapsensa kouluun, jossa lapsi joutuu väkivallan tai kiusaamisen uhriksi, ja sairastuu jopa, eikä perheet saa minkäänlaisia oikeuksia tai korvauksia. Jyväskylän on oltava perheille turvallinen ympäristö. Kouluissa kuuluisikin opettaa lakia ja oikeutta, jotta lapset opetetaan ymmärtämään, missä menee rikollisuuden raja, sekä omien ja kanssaihmisten oikeudet, sekä myös yleiset perustuslailliset ja kansainväliset ihmisoikeudet. Kansan kollektiivisen sivistys tason ja päivittäisen lain tuntemuksen vuoksi arjen asioissa tämä on vättämätöntä. Pride ei kuulu kouluihin, eikä lapsille. Lapsia on suojeltava seksuaalisaatiolta. Perheiden on saatava päättä opetuksen laadusta lapsilleen, sen on kansaivälisten ihmisoikeuksien mukaista. Kaunokirjoitus palautettava kouluihin, se auttaa lapsia keskittymään opiskeluun ja kirjoittamiseen intensiivisesti, ja koneiden ja laitteiden avulla oppimista, sekä ryhmätöitä vähennettävä. Käsin kirjoittamista ja päässälaskentaa edistettävä. Ja muutenkin yksilön lahjoja ja taitoja edistettävä kouluissa. Ryhmätyöskentelyssä yksilöllinen menestyminen tukahtuu, eikä kukaan ole erityisen hyvä tai huono, näin kansakunta ei kykene menestymään, kun ei olla erityisen hyviä. Tämän muututtava
Työttömien asia, työvoimapalvelut. Työvoimapalvelut siirtyvät kunnille. Suomessa työvoimapalvelut ovat olleet heikossa kunnossa vuosikymmeniä. Se alkoi 1990 -luvun lamasta, jolloin syntyi suuri työttömien väestönosa. Sen jälkeen tämä työttömien määrä on ollut tasaisesti suuri, eikä asia ole suuresti muuttunut. Työttömien asioita on hoidettu huonosti Suomessa. Nyt työttömien työvoimapalvelut siirtyvät kuntien vastuulle. Se kunta, joka kykenee järjestämään toimivat ja kunnolliset työvoimapalvelut, on kilapailukyky asemassa korkealla. Yritysten on viisasta investoida alueelle, jossa työvoimaa on saatavilla, ja työvoimareservi on hyvinvoivaa, sekä motivoitunutta ja osaavaa. Hyvin järjestetyt työvoimapalvelut ovat yritysten, työttömien työnhakijoiden ja koko Jyväskylän etu. Se toisi mukanaan investointeja, jotka tuo työpaikkoja, ja ne tuovat tuottoja sekä elintasoa yksityisille, kuin yhteisöille. Nyt olisi mahdollisuus korjata palvelut, ja olla edelläkävijä. Siksi olen ehdolla, jotta voisin vaikuttaa. Kaikille työhakijoille ei tosin löydy vapaita työpaikkoja, ja politiikkaan kuuluu myös inhimillisyys. Heistä pidetään huolta, jotka jäävät työllisyyden ulkopuolelle. Työttömien terveydenhoito olisi järjestyttävä. Kyläkoulut ja kirjastot on säilytettävä. Lähiöiden ja maaseudun palveluita suojeltava. Jyväskylän paikallisjoukkoliikenteen on ulotuttava kaikille Jyväskylän asukkaille tasavertaisesti, esimerkiksi Kuohu-Vesanka-Ruoke suunta tarvitsee vakituiset bussivuorot.
Politiikkani on Perussuomalaista, kansalliskonservatiivista ja tasavaltalaista demokratiaa. Tasavaltalaisuus on sitä, jottei valtaa keskitetä pois kansalaisilta esimerkiksi Brysseliin, vaan kansallista päätäntävaltaa suojellaan. Siihen kuuluu myös värisokea tasavertaisuus. Ketään ei saa syrjiä DEI -käytännöillä, jossa suositaan toisia ihmisiä rodun, sukupuolen, kielen, uskonnon, seksuaalisuuden tai sukupuolen perusteella. Palkkaaminen pitää perustua taitoihin ja ansioihin. Siksi meillä onkin paljon syrjäytyneitä, tai oikeastaan syrjäytettyjä suomalaisia poikia ja miehiä, sekä nykyään myös tyttöjä ja naisia. Syrjivistä wokeistisista DEI -käytännöistä on luovuttava. WOKE ideologia ei kuulu kouluihin ja lapsille. Lapsia ei kuulu indoktrinoida poliittisilla ideologioilla. Ilmastopolitiikka ei saa heikentää kunnan taloutta, eikä köyhdyttää kansalaisia. Hiiliverot ovat epätasavertaisia, ja maaseudun ihmiset joutuvat maksamaan suhteessa enemmän hiiliveroja, kuin kasvukeskuksissa asuvat ihmiset. Tällaiset verot nostavat hintoja sekä elinkustannuksia, ja heikentävät elintasoa ja kilpailukykyä, sekä taannuttavat niin kotitalouksien sekä valtion ja kuntien taloutta. Polttomoottorikieltoja tai ruuhkamaksuja ei pidä hyväksyä Jyväskylän alueella. Se on syrjivää, ja rikkoo vapauksia. Vapaudet kuten sanan- ja mielipiteen-, uskonnon-, sekä omistuksenvapaus ovat Länsimaisten oikeuksien ja elämäntavan peruspilareita. Niistä ei anneta periksi. Perinteiset arvot ja perinteet kunniaan!
Politiikassa ajan äänestäjieni etua, ja olen äänestäjäni kuuluva ääni valtuustoissa ja lautakunnissa. Työttömyys aiheuttaa suuria huolia alueellamme. Inhimillisyyden nimissä työvoimapalvelut on korjattava, ja nyt siihen on mahdollisuus. Mitä paremmat työvoimapalvelut kunta järjestää, kunnan kilpailukyky asema on korkeampi. Se on eduksi sekä yrityksille, työnhakijoille ja Jyväskylälle. Työn vastaanottamista on helpotettava, velkaongelmat ja ulosottovelat aiheuttavat työttömyysloukkuja. Mielestäni ulosoton suojaosuus ei saa olla alle köyhyysrajan. Mielestäni 1 500 e/kk alle menevästä summasta ei saa ulosottaa. Myös Asunnottomuuteen on puututtava. Jyväskylästä asunnottomuudesta vapaa vyöhyke. Jokaiselle kuuluu katto pään päälle. Päihdehuolto on korjattava. Olemme saaneet kuulla uutisia, kuinka nuorten huumekuolemat ovat maailman kärkiluokkaa. Katkaisuhoitopaikkoja on liian vähän maakunnassamme. Vähäiset rahat on investoitava katkaisuhoitopaikkoihin ja henkilökuntaan, ei huumeiden käyttötiloihin, jotka ovat epäonnistuneet muualla maailmassa. Koulukiusaamiseen on puututtava. Mielenterveyspalvelut ovat retuperällä, niissä on paljon korjattavaa. Ketään ei saa suosia rodun, sukupuolen, seksuaalisuuden, uskonnon tai kielen perusteella. DEI -käytännöistä on luovuttava syrjivinä, ja siirryttävä värisokeaan tasavertaisuuteen. Ilmastopoliittiset toimet ei saa haitata Jyväskylän taloutta, eikä köyhdyttää kansalaisia. Polttomoottoriauto kieltoja en tule hyväksymään Jyväskylään.
“Vilpittömästi äänestäjän etujen asialla, ja unohdetun kansan puolesta. ”
Nimeni on Tero Hakkarainen. Olen syntyisin Jyväskylästä. Maaseudun alueelta. Olen ammatiltani metsuri ja kivimies. Elämän kokemusta minulla on monipuolisesti. Olen armeijan erikoiskoulutukseltani lääkintämies ja ambulanssin kuljettaja, ja siksi ymmärränkin terveydenhuollon tarpeellisuuden.
Aluevaaleissa kyse on terveydenhoidosta ja hätäkeskustoiminnasta. SOTE -uudistus aiheutti kaaoksen. Keskisuomalaiset tarvitsevat valtuustoon puolustajan. Terveydenhuollon keskittäminen on lopetettava, palvelut on oltava lähellä maaseudulla ja lähiöissä. On varmistettava jotta lääkirille pääsee, erikoissairaanhoito, kirurgia, ja hätäkeskuspalvelut, sekä perusterveydenhoito turvataan. Korjattavaa olisi. Meillä on suomessa käynnissä mielenterveyskriisi, ja huumekriisi. Mielestäni nuorten huumekuolemien vuoksi olisi julistettava hätätila. Suomessa nuorten huumekuolemien määrä on noussut maailamn kärkiluokkaan. Tämä johtuu epäonnistuneista päihdehuollon katkaisuhoudosta, huumevalistuksesta ja aviomien rajojen politiikasta. Huumeita tuodaan euroopasta Suomeen. Valistus on vanhanaikaista. Myös entisiä käyttäjiä olisi koulutettava valistustyöhön. Päihdehuolto olisi parannettava päihdehuoltolain edellyttämälle tasolle. Katkaisuhoito paikkoja Keski-Suomessa on aivan liian vähän. Anonyymimpää hoitoa on oltava tarjolla, jotta riippuvuussairauksista kärsivät uskaltavat hakeutua hoitoon ilman, jotta vaarantaa asemansa, työnsä, perheensä, ajokorttinsa tai lääkityksensä. Suomessa on joidenkin tilastojen mukaan arviolta yli 75 000 huumeiden ongelmakäyttäjää. Eli suuren kaupungin verran. Perheet ja lähimmäiset kärsivät. Sitten on paljon käyttäjiä, joista ei ole mitään tietoa tai eivät lukeudu "ongelmakäyttäjiksi". Kaikki raha mitä päihdehuoltoon satsataan maksaa itse itsensä takaisin.
Mielenterveyspalvelut korjattava. Lasten ja perheiden terveyspalvelut, sekä hammashuolto ja vammaisten terveyspalvelut turvattava. Meillä on mielenterveyspalvelut olleet retuperällä Suomessa. Keskisuomessa spykiatreja sekä psykologeja korvaa yleislääkärit, jotka määräävät mieliala- ja psyykelääkkeitä vastaanotolla. Suomessa mieliala- ja psyykelääkkeitä syödään valtavasti. Mutta se on ainoa mitä tarjotaan. Mielenterveyspalvelut ovat kuralla olleet jo pitkään. Se on heikentänyt kansanterveyttä. liikkumista pitäisi lisätä, ja se kuuluisi terveyspalveluihin ja terveydenhoitoon. Suomalaisten liikkumattomuudesta aiheutuu miljardiluokan lasku vuosittain. Siksi liikuntaa tulisi kehitellä terveydenhoidon keinoina.
Asunnottomuus ja velkakierteet, sekä ulosottovelkaisuus. Asunnottomuus on epäinhimillistä. Jokaisella on jyväskyläläisellä on oltava katto päänsä päällä. Jyväskylä voisi olla edelläkävijä ja esimerkillinen kaupunki, poistamalla asunnottomuuden. Suomessa on hengenvaarallista olla ulkona ilman suojaa. Monilla asunnottomilla on erilaiset syyt, mutta suurin syy on ulosottovelat. Sellaiselle ei tarjota asuntoa, kuin kunnan vuokra-yhtiöstä, ellei satu oleman velkaa vuokra-yhtiölle. Jyväskylä voisi järjestää hätätila keinoin asunnon sosiaalitoimiston ja JVA:n kautta asunnottomalle ja asunnottomaksi joutuvalle. Näin asunto aina järjestyisi, jottei kukaan joudu siihen vaaraan, ettei ole paikkaa minne mennä. Ensisijaisesti asunto tarjottaisiin nopeasti asunnottomalle. Ulosottovelkaisuus on suuri ongelma, joka heikentää koko kansan taloutta, ja haittaa työnvastaanottamista. Ihmiselle on jäätävä palkastaan käteen sen verran, jotta selviytyy pakollisista menoistaan, ja pystyy käymään töissä. Suomen hintatasolla alle 1 500 e/kk summalla on mahdotonta yksin-elävän selviytyä, kun pitäisi työssä käydä työssä ja maksaa laskut. Velkaongelmia tulisi purkaa.
Aluevaaleissa valitaan maakunnan terveydehuollosta ja hätäkeskuksista vastaava aluevaltuusto. SOTE-uudistus vei terveydenhuollon vaikeaan tilaan. Palveluita keskitetään pois pieniltä ja pois läheltä. Siksi lähdinkin ehdolle, koska keskisuomalainen äänestäjä tarvitsee nyt puolustajaa monissa terveydehuollon peruskysymyksissä. Maaseutu ja lähiöt tarvitsee palveluita. Monet palvelut on unohdettu kokonaan, kun perustehtävien ylläpidossa on hankaluuksia. Mielenterveyspalvelut ja päihdehuoltopalvelut on jätetty oman onnensa nojaan. Niiden tila oli vakava jo ennen SOTE -uudistusta. Nuorien huumekuolemat ovat nousseet maailman kärkiluokkaan Suomessa, ja tämä kehitys on ollut havaittavissa jo pitkään, kun huumekatkaisuhoito on retuperällä, etenkin täällä Keski-Suomen alueella. Katkaisuhoitopaikkoja on vain alle tusina. Avuntarvitsijoita on tuhansia. Päihdehuoltopalvelut eivät ole päihdehuoltolain edellyttämällä tasolla, ja lapsia menehtyy, ja rikollisuus kasvaa. Yhteiskunnalle koituu valtava lasku. Varat mitä päihdehuoltoon satsataan maksaa itse itsensä takaisin, ja ne on sijoitettava katkaisuhoitopaikkoihin ja henkilökuntaan, eikä mihinkään huumeidenkäyttötiloihin. Päihdehoidosta anonyymimpää, ja palveluita niiden yhteyteen. Mielenterveyspalveluissa on paljon korjattavaa. Suomessa on mielenterveydellinen kriisi ollut jo pitkään. Palveluita ei saa keskittää pois läheltä. Lääkärille pitää päästä. Erikoissairaanhoito, kirurgia, ja ensiapu sekä hätäkeskustoimi turvattava.