Perussuomalaiset, Mikkeli

Viilunkäsittelijä

Aimo Ollikainen
Perussuomalaista politiikkaa yhteiseksi hyväksi.
57-vuotias Etelä-Savo Mikkeli

Olen kuntavaaliehdokkaana, koska haluan olla vaikuttamassa asioihin, jotka tekevät Mikkelin seudusta vielä paremman paikan asua ja elää. Tulen ajamaan kuntalaisten etuja parhaani mukaan yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Olen 56 vuotias, naimisissa ja perheeseeni kuuluu vaimo, 3 aikuista lasta. Olen kotoisin Hirvensalmelta Hämeenmäen kylästä. Mikkelissä olen asunut n. 35 vuotta.

Olen suorittanut mm. Levyalan ammattitutkinnon, Lähiesimies ammattitutkinnon ja Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ tutkinnon. Ammatiltani olen viilunkäsittelijä, toimin myös tiiminvetäjänä. Olen ollut viilun valmistuksen eri tehtävissä jo yli 34v. Töiden ohessa on tullut kaksi omakotitaloakin rakennettua.

Harrastuksiini kuuluu politiikka, kalastus, oman hevosen treenaaminen ja jalkapallo-nykyisin tosin katsomosta käsin.

Olen yhteistyökykyinen ja valmiina toimimaan yli puoluerajojen yhteiseksi hyväksi. Perussuomalaisiin liityin 2012 kunnallisvaalien jälkeen, koska puolueen ajamat asiat olivat lähinnä sitä, mitä itse ajattelen. Alusta asti olen ollut aktiivisesti mukana edustamassa perussuomalaisia markkinoilla ja toritapahtumissa ollen myös itse järjestämässä niitä. Olen saanut toimia yhdistyksen monissa eri tehtävissä, mm. kaksi kautta 2018-2019 puheenjohtajana

Mikkelissä on jatkossa keskityttävä kuntalaisten välttämättömien peruspalveluiden tuottamiseen. Ylivarojen eläminen on loputtava ja sopeutus toimiin on ryhdyttävä. Yrittäjä myönteisyyttä on parannettava, sillä se on tie työpaikkojen syntyyn ja veropohjan vahvistamiseen. En kannata Ese:n myyntiä. Päätöksenteon avoimuutta ja läpinäkyvyyttä on lisättävä.

Videot