Perussuomalaiset, Vihti

Varstopäällikkö evp

Ihmisoikeudet kuuluvat myös vammaisille
60-vuotias Uusimaa Vihti

Kun makasin halvaantuneen sairaalassa, lähes liikuntakyvyttömänä. Päätin että periksi en anna. Se on vienyt minua eteenpäin. Olen saanut tästä johtuen arvostusta ja kunnioitusta, koska en ole luovuttanut siinä missä muut olisi jo aiemmin tehneet. Olen voinut jakaa tietämystäni ja osaamistani.

Halvaannuin 2008 heti vuoden vaihteen jälkeen. Se että vasenpuoli oli kuollutta elopainoa tämän jälkeen, ei ollut suurin ongelma. Tästä olen pääosin toipunut, vaikka käsi jäi huonoksi apukädeksi. Pahinta oli ihmisarvon menettäminen. Viranomaisten ja viranhaltioiden mielestä muistutin ihmistä, mutta ei lasketa ihmiseksi. Olen tuhansien muiden tavoin joutunut toteamaan, että lailliset oikeudet on vain paperilla, mutta ei käytännössä. Laittomasti maassa olijoista pidetään parempaa huolta, ja ollaan kiljumassa jos heitä loukataan mitenkään. Päätöksiä viivytellään tietoisesti jopa vuosia, ja ne perustuu mielivaltaan, sen sijaan että ne annettaisiin ilman kohtuutonta viivyttelyä, ja olisi perusteltu lainmukaisesti. Päätöksissä valehdellaan mustaa valkoiseksi ja käytetään muita lainkohtia epäämisen perusteena, kuin mihinkä anomus perustuu. Vammaisten oikeuksista on tehty helppoheikkien kauppatavaraa, itsemääräämisoikeus on vain sananhelinää päättäjien korvissa. Olen vuosien varrella kuulut monta tarinaa, kuinka viranhaltijat kohtelevat vammaisia Vihdissä. Euroopan ihmisoikeustuomioistui on antanut vastaavissa tapahtumista tuomion, mihinkä nämä viranhaltijat on tietoisesti syyllistyneet. Heta-liiton lakimiehet on yrittäneet puuttua toimintaan. Ei edes eduskunnan oikeusasiamiehen tuomitseva kanta merkitse mitään.