Perussuomalaiset, Hollola

Kansanedustaja

Ääni elinvoimaiselle Hollolalle
48-vuotias Häme Hollola

Olen 48-vuotias perheenisä Hollolasta. Tahtotilani on tehdä kotikunnastani asuinkelpoisempi ja elinvoimaisempi. Tärkein tavoitteeni on saada yrityksiä syntymään Hollolaan. Tämän myötä syntyy työpaikkoja ja ihmisille syy muuttaa kuntaan. Verotulojen kasvaessa palvelujen lisääminen on mahdollista.

Tahtoni on saada Hollola uudelleen kasvuraiteille. Vuodesta toiseen ollaan jatkuvien leikkauslistojen äärellä. Harvemmin mietitään, mistä kunta saa tuloja. Kunta tarvitsee yrityksiä, sitä kautta työpaikkoja ja vaurautta kuntaan. Tämä on ainoa keino, jolla palvelut saadaan pidettyä vähintään samalla tasolla.

Kouluverkkoa on leikattu ja lasten harrastuksista on jouduttu karsimaan. Hollola on muuttotappiokunta ja työpaikkojen määrä on vähentynyt. Monista vapaaehtoisista palveluista on jouduttu luopumaan. Kunnan houkuttelevuus vähenee ja syntyy negatiivinen kierre. Ainoastaan kassavirtaa lisäämällä saadaan negatiivinen kierre pysäytettyä ja kunta uudelleen positiivisen kasvun raiteille.

Kunnan veto- ja pitovoimatekijät syntyy asioista, jotka palvelee kuntalaisten arjen pyörittämistä. Vetovoimatekijät tulevat esimerkiksi siitä, että työpaikkoja on tarjolla, kouluverkko on riittävä ja kunnassa on toimivat ja joustavat palvelut. Palvelut ovat lisäksi pitovoimatekijöitä.