Perussuomalaiset, Turku

Vanhempi konstaapeli, kaupunginvaltuutettu

Meidän vuoro
56-vuotias Varsinais-Suomi Turku

Olen 56-vuotias vanhempi konstaapeli. Mielestäni on meidän vuoro päästä sanomaan painava sana Turun asioihin.

Työskentelen Lounais-Suomen poliisissa ja tehtäviini kuuluu liikenteen valvonta ja hälytystehtävien hoitaminen. Työhistoriasta löytyy mm. seitsemän rauhanturvaamisreissua ja kokin töistä puusepän hommiin. Harrastuksiin kuuluu kuntosali, lenkkeily ja puhdetyöt. Olin viime vaaleissa ensimmäistä kertaa ja pääsin varavaltuutetuksi. Vuoden 2019 lopussa nousin valtuutetuksi. Ehdin olla mukana myös eduskuntavaaleissa ja hyvällä tuloksella.

Turun talous olisi mennyt viime vuonna roimasti miinukselle, mutta kiitos valtion runsaskätisen koronanavustusten, päästiin plussalle. Näinhän ei voida jatkaa. Ryhmät tarvitsevatkin joka syksyisiin budjettineuvotteluihin tarkemmat tiedot kaupungin menoista ja tuloista. Etenkin menot tulisi yksilöidä hyvinkin tarkasti. Maahanmuutosta aiheutuneet kustannukset nousisivat jokaisen tietoisuuteen. Niitä ei voisi kovinkaan helposti ohittaa, kun vaakakupin toisella puolen olisi esim. lapset, nuoriso, vanhukset ja terveydenhuolto.

Olen ratikkaa vastaa, Itsenäisyydenaukio säilytettävä muistoalueena uhrauksistamme ja saavutuksistamme. Kaupungin ei pidä lähteä maksajaksi Areenayhtiöön. Jos se on hyvä bisnes, kuten annetaan ymmärtää, niin yksityistä rahoitusta luulisi löytyvän. Yksityisautoilijoiden kiusaaminen loputtava. Pyörätiet ja -kaistat varmasti tarpeellisia, muttei autoilijoiden kustannuksella.

Perusasiat ensin kuntoon.