Perussuomalaiset, Lahti

Insinööri

Juha Ilmoniemi
Asioiden hoitoa ilman ideologiaa.
71-vuotias Häme Lahti

Olen 70-vuotias koneinsinööri. Lähes koko työurani olen työskennellyt kansainvälisten asiakkaiden kanssa. Lahden seudulla olen asunut viimeiset 30 vuotta. Harrastuksenani on sekä historiallinen että DNA sukututkimus ja seurakuntatoimiin osallistuminen.

Kunnanvaltuusto on kunnan ja kuntalaisten edunvalvonta koneisto. Lahtelaisten etua eivät valvo ketkään muut kuin lahtelaiset. Jotta tämä toimisi niin päätöksien ja niiden valmistelujen on oltava avoimia ja hyvin perusteltuja. Tavoitteena pitää olla lahtelaisten hyvinvoinnin sekä turvallisuuden edistäminen ja kustannustehokkuus.

Ideologinen näkemys ja painostus eivät saa vaikuttaa päätöksen tekoon olisi se sitten ilmasto-, koulutus-, sosiaali-, sukupuolipolitiikkaa, liikennejärjestelyjä tai turhan innokasta rakennusinvestointia.

Rakennus- ja muissa investoinneissa ja hankinnoissa suosittava lahtelaisia. Tietysti lain puitteissa. Kotiinpäin vetäminen on sallittua.

Lahden kaupungin tulee säilyttää Lahti Energia Oy ja Lahti Aqua Oy omassa omistuksessaan. Mahdollinen yhteistyö muiden vastaavien yhtiöiden tai yhteenliittymien osalta ei saa uhata näiden yhtiöiden merkittävää asemaa kaupungin omistamina yhtiöinä.

Päätöksiä ei pidä tehdä vain päätöksien takia. Asiat eivät muutu hyviksi huonoilla päätöksillä.

Hyvinvointiyhtymässä on pidettävä huolta, että lahtelaisten terveys- ja sosiaalipalveluiden taso säilyy kustannustehokkaasti riippumatta siitä, että huolehtiiko palveluista kunta vai yksityinen tuottaja.

Selvitettävä, mitä MAL sopimus todella tarkoittaa lahtelaisille.

Ei haittamaahanmuuttoa Lahteen. Osaajat ja ammattilaiset kyllä. Ei positiivista syrjintää Lahteen.