Perussuomalaiset, Kotka

Eduskunnan toinen varapuhemies.

Kotka tarvitsee munansa
46-vuotias Kymi Kotka

Olen ehdolla Kotkan kaupunginvaltuustoon nyt neljättä kertaa. Tavoitteet ja pyrkimykset ovat samat kuin aiemminkin. Erityisesti maahanmuuttoon liittyvät ongelmakohdat ovat lähellä sydäntäni. Toinen merkittävä tavoitteeni on saada Kotkan huono työllisyystilanne nousuun.

Olen 46 vuotias mies ja isä. Lähdin politiikkaan mukaan vuonna 2006 ja olen käynyt läpi neljät eduskuntavaalit, yhdet eurovaalit ja nyt ovat menossa neljännet kuntavaalit. Poliittista kokemusta ja asiantuntemusta on luottamustoimien myötä siis kertynyt jo melkomoisesti, mutta en kuitenkaan ole vielä ikäloppu kehäraakki, vaan mies parhaassa iässä.

Työurani olen suurimmaksi osaksi tehnyt Kotkan kaupungin maahanmuuttopalveluissa (1999-2011) ja sieltä kumpuaa pohjaton kiinnostukseni humanitäärisen maahanmuuton tuomiin haasteisiin. Perussuomalaiset on koko valtuustourani ajan pyrkinyt keskeyttämään pakolaisten vastaanottamisen Kotkaan, mutta olemme jääneet tavoitteessamme valitettavan yksin.

Minulla on myös pienessä määrin kokemusta yrittäjyydestä. Olen vahvasti sillä kannalla, että yrityselämän mahdollisuuksiin satsaaminen auttaa meitä parantamaan surkeaa työllisyystilannetta.

Kotkan Perussuomalaiset ei ole kääntänyt takkiaan yhdessäkään asiassa jotka ennen vaaleja 2017 yhteisesti sovittiin. Epäilijät voivat käydä katsomassa äänestystulokset kokouspöytäkirjoista.