Perussuomalaiset, Kitee

Turvallisuusalan yrittäjä, Piirin puheenjohtaja

Marko Koskinen
Rakennetaan totuus, realismin perustalle.
48-vuotias Pohjois-Karjala Kitee
Ehdokas on Yrittäjä

Kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu ja valtuuston 2. varapuheenjohtaja, jolla on poliittista kokemusta myös maakunnalliselta ja valtakunnalliselta tasolta. Toimin Perussuomalaisten piirimme puheenjohtajana ja puolueen luottamustehtävissä puoluevaltuustossa ja puoluehallituksessa.

Minulla on hyvät ja luottamukselliset suhteet Perussuomalaisten johtoon. Myös muiden puolueiden kunnalliset ja maakunnalliset toimijat ovat minulle tuttuja, joten toimintaympäristöni luottamustehtävissä on kunnossa.

Pohjiltani olen maaseudun pientilalla työtätekeväksi kasvanut, työläisperheen lapsi, joka sittemmin ajautui opiskelemaan, asumaan ja kiertelemään eri kaupungeissa, mutta palasi juurilleen jo reilut 20 vuotta sitten. Minulla on työelämäkokemusta kaikilta sen tasoilta: pienen yrityksen konepuusepästä aina suuren yrityksen suojelupäälliköksi. Nykyisin työllistän itseni pienyrittäjänä työturvallisuusalalla. Ajavan koiran omistajana suhteeni luontoon ja suomalaiseen eräperinteeseen on erottamaton. Olen vankkumaton eräperinteiden puolestapuhuja ja haluan taata meille erästäjille mahdollisuudet harrastaa tulevaisuudessakin, ilman liiallista byrokratiaa tai muita haittatekijöitä.

Perheellisenä haluan pitää Suomen turvallisena hyvinvointivaltiona myös omille lapsilleni ja taata kaikille arvokkaan vanhuuden, sekä huolehtia vähäosaisistamme. Keinoni tähän ovat koulutuksen, työn ja yrittämisen jatkuva kehittäminen, koska hyvinvointi voidaan rakentaa ainoastaan riittävälle veropohjalle.