Perussuomalaiset, Helsinki

Varavaltuutettu, Turvallisuuskoodinaattori

Pertti Villo
Suomi takaisin vaikka kunta kerrallaan.
73-vuotias Helsinki
Ehdokas on Eläkeläinen

Olen 73-vuotias aktiivinen eläkeläinen Vuosaaresta. Toimin monissa erillaisissa luottamustehtävissä mm. helsinginkaupunginympäristö ja lupajaoston varsinaisena jäsenenä.

Minulle tärkeimmät asiat ovat asukkaiden elämisen mahdollisuuksien mahdollistaminen. Huolenani onkin asumisen hinta, nimenomaan Helsingissä, joka näkyy verotulojen heikkenemisellä suhteessa väkimäärään johtuen lähinnä siitä, että niin sanottu keskiluokka on muuttanut Helsingistä pois!

Olen asuntolautakunnan varapuheenjohtaja ja olen lautakunnan kokouksiin osallistunut kaikkiin, yhtä pois lukien. Olen lautakunnassa pyrkinyt vaikuttamaan lähinnä esittämällä, että johtosääntöjä tulisi muuttaa, että lautakunta voisi enemmän vaikuttaa asuntojen jakoon, kun sen nykyinen tehtävä on jälki käteen hyväksyä virkaihmisten jakamat asunnot, tein aiheesta myös aloitteen joka ei saanut riittävää kannatusta.

Olen tällä hetkellä Heka-asuntojen eri luottamus tehtävissä noin 29 vuoden ajan, tällä hetkellä, toimin talotoimikunnan puheenjohtaja, sekä myös vuokralaistoimikunnan jäsen.

Asuintalojen turvallisuus on minun sydäntäni lähellä ollut vuosikymmenet ja se ei ulotu pelkästään Heka-asuntoihin vaan tätä "Helsingin mallia" olen halunnut levittää laajemminkin. Siinä jonkin verran olenkin onnistunut, ehkä sitä parhaiten kuvaa saamani kunniakirjat. Kuten 1 luokan ansiomitali 2016 Suomen Pelastusalan keskusjärjestöltä .Sain sisäasianministeriön 1 luokan ansiomitalin 2014 . Lisäksi Helsingin Pelastuslaitos on minulle myöntänyt 2012 hopeisen ansiomitalin.