Perussuomalaiset, Turku

Erikoislaboratoriohoitaja, sytologiassistentti

Pirjo Lampi
On muutosten aika. Pidetään kaikista huolta!
Varsinais-Suomi Turku
Ehdokas on Eläkeläinen

Kuntapoliitikassa olen ollut mukana vuodesta 2012 lähtien. Koulutukseltani olen erikoislaboratoriohoitaja. Pääaineina olivat histopatologia ja sytologia.

Pitkän työurani tein Tyksin sytologian laboratoriossa.Työni koin itsenäiseksi ja vaativaksi. Tehtävääni kuului mm. syöpäsolujen diagnosointi ja muiden solutasolla tehtävien solumuutosten tunnistaminen mikroskooppisesti. Vastuullani oli myös niin perustason kuin erikoistuvien opiskelijoitten ohjaus.

Viimeisinä työvuosinani politiikka alkoi kiinnostaa. Puoluevalintani on siitä lähtien ollut täysin selvä. Se on PS.

V. 2012 lähdin ensimmäistä kertaa mukaan kuntavaaleihin ja tulin valituksi valtuustoon. Tällä kaudella olen valtuustoryhmämme 1. varavaltuutettu.

Politiikka on vienyt minut mukanaan moniin eri tehtäviin. Myös puolueemme omassa organisaatiossa. Kuntapolitiikassa olen oppinut näkemään esim. soteasioita aivan uudesta näkökulmasta. Poliittisen päätöksenteon näkökulmasta. Käytännön tietotaito on ollut tässä suureksi hyödyksi.Kahden lapsenlapsen isoäitinä myös päivähoito-ja kouluasiat ovat sydäntäni lähellä. Ikäihmiset ovat voimavaramme, eivät vain kuluerä. Heidän tarpeitaan ei pidä unohtaa. Olen vuosien ajan johdonmukaisesti vastustanut laittomasti maassa olevien ilmaisia sotepalveluita ja hätämajoituksen ylläpitämistä kaupungissamme. Politiikassa olen pitkäjänteinen ja periksiantamaton puurtaja mutta myös yhteistyökykyinen. Päätöksiä ei pidä tehdä salaisissa kabineteissa. Turussa on nyt muutoksen aika.