Perussuomalaiset, Joensuu

Metsätalouden suunnittelun tutkija, FM tietojenkäsittelytiede

Visa Redsven
Teot osoittavat, eivät puheet!
54-vuotias Pohjois-Karjala Joensuu
Ehdokas on Eläkeläinen

Olen 54-vuotias, aika pitkälle kouluja käynyt, ja moninaisen, lähinnä metsään liittyvän työuran tehnyt, mutta sittemmin työkyvyttömyyseläkkeelle joutunut. Perussuomalaisissa mukana vuodesta 2012.

Olen Savonlinnassa syntynyt ja Enonkoskella elellyt tuonne 25-vuotiaaksi saakka. Sitten siirryin P-K:n puolelle opiskelemaan, ja töitä saatuani jäin Joensuuhun asumaan. Ja täällä olen nyt noin puolet elämästäni elellyt, ja Joensuuhun suuresti tykästynyt.

Työuraani mahtuu monenlaista, etenkin metsätalouteen liittyvää hommaa. Nuorena ajoin vuosikausia metsäkonetta. Kun se homma alkoi tökkimään, päätin lähteä opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä. Metsä siis unohtui, vaan hetkeksi. En lähtenyt rahan perään etelän ohjelmistoyrityksiin, vaan ikäänkuin palasin metsäalalle, kun aloitin työt Metsäntutkimuslaitoksessa. Siellä olin metsätalouden suunnittelun tutkijana, missä hommassa sain erittäin hyvää tietoa Suomen ja sen eri alueiden metsävarannoista, ja niiden hakkuumahdollisuuksista. Vaikka en olekaan enää työelämässä, niin metsäasiat ovat lähellä sydäntä, ja voisin sanoa että pystyn antamaan erittäinkin hyvää tietoa metsäasioista.

Olen ollut monessa yhdistystoiminnassa mukana. Valtuustokaudella 2013-17 olin varajäsenenä vapaa-aikalautakunnassa, ja osallistuin silloin tosi moniin kokouksiin. Sain silloin hyvää tietoa miten kaupungin hallinto toimii.