Perussuomalaiset, Salo

Oikeuden puolesta vääryyttä vastaan
62-vuotias Varsinais-Suomi Salo
Ehdokas on Eläkeläinen

Toiminut aktiivisesti valtuustossa ja opetuslautakunnassa erityisesti Salon seudun kuntataajamien varhaiskasvatuksen ja peruskoulutuksen säilymisen puolesta. Rakentanut asialliset yhteistyösuhteet muihin valtuustoryhmiin. Haluan säilyttää ehdottomasti kunnallisen vesilaitoksen.

Työkokemukseltani olen pitkän linjan rikospoliisimies Lounais-Suomen poliisin ja Salon rikostutkinnasta.

Salon kaupunginvaltuutettu ja valtuustoryhmän puheenjohtaja vuodesta 2017.

Vaativan rikostutkintaryhmän esimiehenä toiminut työuran aikana viimeiset 20 vuotta. Työ rikospoliisissa on vienyt miehen mennessään toisinaan pitkiin ja uuvuttaviin jaksoihin mutta antanut myös aika ajoin myös paljon onnistumisia ja näkemystä kuntalaisten arkisten asioiden järjestämisessä paremmaksi.

Tämän lisäksi olen toiminut Yk:n rauhanturvaoperaatioissa ja ulkoministeriön erityisasiantuntijana esimiestehtävissä neljässä eri kansainvälisessä kriisikohteessa. Vapaalla olen MLL:n tukihenkilötoiminnannassa mukana syrjäytymisen estämiseksi.

Työvuodet poliisimiehenä rikostutkinnassa ja monivuotinen kansainvälinen palvelu ovat antaneet näkökulmaa myös aivan arkisiinkin asioihin. Sukujuuret Suomen Karjalassa takaa myös suorapuheisuuden ja sujuvan supliikin.

Sujuvan suomen, ruotsin ja englannin kielen lisäksi puhun lähes päivittäin viron kieltä ja toimin aika ajoin viron kielen tulkkaustehtävissä.