Perussuomalaiset, Lappeenranta

Tavallisen ihmisen asialla.
36-vuotias Kymi Lappeenranta
Ehdokas on Yrittäjä

Olen 36-vuotias taksiyrittäjä, jonka mielestä pienet konkreettiset teot omassa elämässä merkitsevät ja vaikuttavat paljon enemmän kuin isojen kuvitteellisten tekojen edessä moraaliposeeraaminen.

Ihminen ei voi vaikuttaa maailman tilanteeseen juuri mitenkään, vaikka haluaisikin. Sen sijaan ihminen vaikuttaa väistämättä omaan ja lähipiirinsä tilanteeseen, vaikkei haluaisikaan. Joko tekemisillään tai tekemättä jättämisillään.

Maailman murheet tulevat väkisin jokaisen tietoisuuteen erilaisten medioiden kautta. Mutta yksittäinen ihminen Suomessa ei voi tehdä yhtään mitään merkittävää vaikkapa Afrikan ja Aasian liiallisen väestönkasvun suhteen tai siihen liittyvien luonnonvarojen vähenemisen tai sotien suhteen. Ei yhtään mitään. Moni ei tätä halua hyväksyä, mutta niin se vain on.

Sen sijaan yksittäinen ihminen Suomessa voi tehdä paljonkin oman hyvinvointinsa sekä lähipiirinsä hyvinvoinnin eteen niin, että sillä on oikeasti konkreettista merkitystä. Aurata naapurin lumet tai leikata ruohon. Ostaa työnsä menettäneelle lähisukulaiselleen ruokakassin. Ostaa lähituotettua porkkanaa ja nautaa rahtilaivoilla ulkomailta tuodun soijan sijaan. Pitää huolta oman sukunsa/asuinkylänsä/kaupunginosansa ihmisistä ja asioista. Pieniä mutta merkityksellisiä tekoja.

Jos ihminen ei piittaa lähipiiristään, jättää auttamatta niitä keitä oikeasti voisi pienilläkin teoilla auttaa ja keskittää tarmonsa lähipiirinsä ulkopuolelle vain saadakseen tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi vailla konkreettista näyttöä tekojensa hyödyistä, tekeekö hän silloin enemmän hyvää vai pahaa?

Tuo ylläoleva ohjaa omia tekojani ihmisenä sekä mahdollisena valittuna poliitikkona.