Perussuomalaiset, Vantaa

Automatikfachmann eF

Suu säkkiä myöten
56-vuotias Uusimaa Vantaa

Olen paluumuuttaja ja nähnyt kaikenlaista ja muutamia kulttuureja päivittäin elänyt. Nykyisin toimin vapaaehtoistyössä, terveyden suomissa rajoissa.

Olen paluumuuttajana asunut vasta n. 7 v. Suomessa, ja se näkyy kuinka yli 23 v. ulkomailla asumista vaikuttaa ystävien, tuttavien ja kaverien katona.

Puhun saksaa kuin toisena äidinkielenäni, ja englantiakin sujuvasti.

Vaikka minulla ei ole korkeakoulutason insinöörin tutkintoa, työkavereinani ovat olleet niin fyysikot kuin diplomi-insinöörit, ja olen päässyt tekemään tekniikan parissa asioita, joista monet ihmiset voivat vain uneksia.

Syyt paluuseen olivat yksinkertaisesti hengissä pysyminen asumiseron ja yrittäjänä Thaimaassa epäonnistumisen jälkeen. Tie edelliseen oli pitkä niin oman kuin ex-vaimoni vakavan sairastumisen vuoksi. En kai ole vieläkään täysin toipunut, mutta löysin vapaaehtoistyöstä Suomessa mielekästä tekemistä terveyden suomissa puitteissa.

Osallistun tietoisesti näihin kunnallisvaaleihin ilman suuria ambitioita nollabudgetilla - antaahan se hyvän käsityksen, mitä niinkin "suurella" panoksella voi saada aikaiseksi.

Nyt käytävissä kunnallisvaaleissa olen ymmärtänyt, että ehdokkaiden määrä antaa ajettaville asioille painoarvoa, ja päätin viime joulukuussa liittyä Perussuomalaiset rp:een, ja lupautua olla käytettävissä Isänmaa kutsuu -mentaliteetilla.

En voi taata, että ymmärrän paljoakaan politiikasta, mutta tapanani on ottaa perusteellisesti selvää asioista.

Uskon, että pystyn hyvään vuorovaikutukseen eri taustoista tulevien ihmisten kanssa - olenhan sitä kauan harjoitellutkin "zwäiezwänz'g Johr i' de Schwiiz als Uusländer."