Perussuomalaiset, Pori

Lähihoitaja yo, Yrittäjä

Rajansa kaikella, yhteistyöllä eteenpäin
38-vuotias Satakunta Pori

Pori on minulle rakas kotikaupunki. Haluan kauniin kaupunkimme olevan ihmisille ja yrityksille turvallinen, hyvinvoiva, houkutteleva ja tapahtumarikas. Porin taloutta on hoidettu huonosti usean vuoden ajan. Tämä näkyy ihmisten ja yritysten hyvinvoinnissa. Nyt on talouden elvyttämisen aika!

En pidä järkevänä elvyttämisen sijaan etsiä säästöjä 90-luvun laman tyylisesti kuntalaisille välttämättömistä perustarpeista. Palveluiden (mm. lähikoulut, sosiaali- ja terveyspalvelut, hyvinvointi, liikunta- ja harrastusmahdollisuudet, kulttuuri, turvallisuus) täytyy olla tarjolla tasa-arvoisesti ihan jokaiselle porilaiselle. Jatkuva "missä voisimme vielä säästää" -ajattelu ei ratkaise mitään, vaan siirtää ongelmat eteenpäin kurittaen eniten lapsiperheitä, ikäihmisiä ja kaikkein vähävaraisimpia. Talouttamme ei voida kestävästi hoitaa pikavipein.

Mielestäni kunnanvaltuutetun ensisijainen tehtävä heikossa taloustilanteessa on rohkeasti keskittyä avoimeen ja joustavaan yhteistyöhön eri toimijoiden välillä.

Porista täytyy tehdä houkutteleva, niin ettei ainoa "hottis" ole Yyterin hiekka yhden helteisen jazz-viikon ajan.

Tavoitettavuus maalta, mereltä ja ilmasta on vetomaisuustekijä.

Lentokenttäämme tarvitsevat myös naapurikuntamme. Toimiva ja avoin yhteistyö yli kuntarajojen on ratkaisu tässäkin.

Kaiken kokoiset erilaisia palveluita tuottavat yritykset tuovat paljon positiivisia vaikutuksia ml. työpaikkoja.

Väestönkasvun tulee perustua työperäiseen muuttoliikkeeseen kaupunkiimme.

Suomalaisena suhteeni puhtaaseen ympäristöön ja luontoon on aivan erityinen. Luonnossa on jokaisella oikeus ja vapaus liikkua ja nauttia.

Porista täytyy tehdä kaupunki missä viihtyvät niin ihmiset kuin yrityksetkin.

Kuinka paljon rohkeutta uskallat tänään jättää käyttämättä?