Perussuomalaiset, Vantaa

Yhteiskuntatieteiden maisteri, Johtava sosiaalityöntekijä

Isänmaallisuutta kuntapolitiikkaan
31-vuotias Uusimaa Vantaa

Olen puolueen pitkäaikainen aktiivijäsen, kahden pienen lapsen äiti ja sosiaalialan ammattilainen.

Perussuomalaisiin liityin kesällä 2013 ja siitä alkaen olen toiminut useissa erilaisissa luottamustehtävissä. Tampereen yliopistosta valmistuin yhteiskuntatieteiden maisteriksi 2016. Edellisissä eduskuntavaaleissa olin ehdolla Pirkanmaalla saaden yli 2700 ääntä.

Työnteon makuun olen kasvanut maaseudulla yrittäjäperheessä. Kokemusta on kertynyt aina siivoajasta ja lehdenjakajasta sosiaalialan vaativiin kehittämis- ja asiantuntijatehtäviin. Nykyisessä työssäni johdan yksikköni sosiaalipalveluita ja toimin 26 sosiaalialan korkeakoulutetun ammattilaisen esimiehenä.

Aiemmat poliittiset luottamustehtävät ja pitkä työkokemus kuntasektorilta ovat tutustuttaneet minut kuntien toimintaan, myös epäkohtiin. Täällä Suomessakin on korruptiota ja hyvävelikerhoja. Byrokratia on hidasta ja sitä on paljon. Tilastoja kaunistellaan ja turvallisuustilanne varsinkin isoissa kaupungeissa on huonontunut. Rahaa syydetään epäolennaisuuksiin samalla kun peruspalveluista leikataan.

Minusta Vantaalla olisi tärkeää lopettaa ylivelkaantuminen. Kallista ratikkahanketta ei tule toteuttaa ja haittamaahanmuuton vetovoimatekijät on purettava. Varat tulisi ennemmin suunnata julkisten tilojen sisäilmaongelmien ratkaisemiseen, koulurauhan turvaamiseen ja kotihoidontuen säilyttämiseen. Autoilijoita ei saa syrjiä liikennesuunnittelussa ja riittävät parkkipaikat on turvattava.

Päätöksiä tehtäessä kuntalaisten ja kotimaan etu on pidettävä etusijalla, peruspalvelut ensin periaatteella.