Perussuomalaiset, Lahti

Rakennusinsinööri, yrittäjä

Heikki Turtiainen
Kyllä, demokratialle ja yksilön vapaudelle
55-vuotias Häme Lahti
Ehdokas on Yrittäjä

Olen mukana ehdokkaana, koska tunsin tarvetta vaikuttaa enemmän kuin äänestämällä pelkästään olisi mahdollista. Viimeiset 12 vuotta olen työskennellyt ulkomailla erilaisten ihmisten kanssa. Suhtaudun ihmisiin avoimesti ja yksilöinä. Maamme on upea, mutta kehityksen suunta on huolestuttava.

Olen vaimoni kanssa tuore Lahtelainen. Muutimme Helsingista kaksi vuotta sitten, kaupunkiin johon ihastuimme sattumalta.

Meillä on kaksi aikuista poikaa ja tällä hetkellä yksi lapsenlapsi. He asuvat "vielä" Helsingissä.

Viimeiset 12 vuotta olin Wärtsilällä työmaapäällikkönä voimalaitostyömailla. Työmaat sijaitsivat eripuolilla maailmaa ja olenkin viimeiset vuodet käytännössä asunut ulkomailla. Viime kesänä perustin konsulttiyrityksen jolla myyn omaa kokemustani yrityksille työllistäen tällä hetkellä itseni. Jatkossa olisi kyllä kiinnostusta kasvattaa yritystä.

Harrastan Golffia ja laihduttamista, mutta en ole hyvä kummassakaan.

Lukeminen on kuulunut harrastuksiini pienestä pitäen, kiinnostuksenkohteena historialliset romaanit sekä antiikin historia yleisesti.

En tiedä juurikaan Lahden kaupungin päätöksenteosta tahi ongelmakohdista. Itselläni ei ole mitään yksittäistä agendaa jota ajaa tällä hetkellä. Kukapa esiin tulevia asioita näkisikään etukäteen. Tärkeintä lienee että edustaa tiettyä ajatusmaailmaa ja toimii johdonmukaisesti. Itse ainakin pyrin olemaan rehellinen ja toimia eteen tulevissa asioissa parhaalla mahdollisella tavalla omaa järkeä käyttäen.

En ole aikaisemmin ollut mukana puoluepolitiikassa eikä minulla ole odotuksia poliittisen uran suhteen.

Vaikka olen luonteeltani ulospäinsuuntautunut voimakastahtoinen henkilö, minua on helppo lähestyä ja osaan kuunnella.