Perussuomalaiset, Haapavesi

Luokanopettaja

Ilkka Repo
Auta Haapavesi nousuun! Äänestä perussuomalaisia!
54-vuotias Pohjois-Pohjanmaa Haapavesi

8 vuotta valtuutettuna, 2 vuotta hallituksessa olleena olen antanut kaiken tarmoni kuntalaisten asioiden ajamiseksi. Päätöksenteossa pyrin aina oikeudenmukaisuuteen ja rehellisyyteen. Lapset, vanhukset, vammaiset ja heikompiosaiset tulee huomioida erityisesti päätöksenteossa. Perusasiat ensin!

Olen toiminut luokanopettajana vuodesta -86 lähtien. Haapavedellä olen opettanut useilla kylillä ja sen jälkeen matka jatkui Muonion ja Nuorgamin kautta Helsinkiin ja sieltä edelleen Haapavedelle, missä olen toiminut viimeiset 10 vuotta.

Harrastuksiini ovat elämäni varrella kuuluneet lukuisten urheilulajien harrastaminen ja niissä kilpaileminen. Metsästys, kalastus, marjastus ja samoilu ovat olleet aina tärkeitä. Kuorolaulu, kansantanssi, yksinlaulu ja näytteleminenkin olivat pitkään vahvasti mukana elämässä ja näiden pohjalta myös järjestötoiminta.

Nykyään yhteisten asioiden hoitaminen vie suurimman osan vapaa-ajasta.

Politiikassa olen jatkuvan arvostelun kohteena rehellisyyden ja oikeudenmukaisuuden pyrkimysteni takia. Miksi on lait, säännöt ja normit, jos niitä ei noudateta? Ne ovat kuitenkin meidän jokaisen turvaksi luotu tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi. Sitä ei päätöksenteko kuitenkaan ole ollut. Miksi leikkaamiset tapahtuvat aina perustarpeista ja lakisääteisistä asioista, jotta saataisiin lisää ja lisää viihdettä hyväosaisille? Tätä ajatusta vastaan olen toiminut ja tulen toimimaan edelleenkin, jos tulen vielä uudelleen valituksi valtuustoon. Kun taistelee oikeiden asioiden puolesta, niin ei välitä, vaikka joutuukin pilkattavaksi niiden toimesta, joiden varpaille astuu. Rehellisyys, oikeudenmukaisuus, tasapuolisuus ja inhimillisyys pitäisivät olla itsestäänselviä päättäjille.

Kun talous on erittäin heikko, niin perusasiat pitää hoitaa aina ensisijaisesti.