Perussuomalaiset, Vaasa

Koneistaja

Tavallisen Vaasalaisen asialla
Etelä-Pohjanmaa Vaasa

Elämäntapakonservatiivi, joka kuuntelee raskasta heviä, kuntoilee ja syö lihaa, vetää silloin tällöin kunnon pöhnät ja käy jouluisin kirkossa. Olen pitkän linjan persu, mukana toiminnassa vuodesta 2009, pääasiassa rivijäsenenä. Aktivoiduin kantamaan vastuuta vasta Sinisten irtautumisen myötä.

Sairastelin aikoinaan fyysisesti pitkään. Tiedän mitä on tippua läpi turvaverkon, ollen se omistusasunnossa asuva väliinputoaja, joka ei saa mistään tukea.

Tuttua on jonottaa tuntikausia lääkärin päivystykseen, vastassa joka kerta eri vuokralääkäri, joka auttaa kulloiseen vaivaan, huomaamatta kokonaisuutta, aiheuttaen lääke ja oirekierteen ja lopulta maksaa hoidot yksityisellä lääkärillä velaksi luottokortilla. Tästäkö me maksamme veroja?

Vaaliteemani liittyvätkin kaupungin asukkaiden hyvinvointiin. On järjetöntä kaataa rahaa turhuuteen, eli vihreään maailmanparantamiseen, Vasemmiston ja RKP masinoimaan maahanmuuttobisnekseen ja kokoomuslaiseen unelmahöttöön miljoonien tekojäistä, kun samaan aikaan hammaslääkärille on puolen vuoden jonot ja kaupungin työntekijöitä lomautetaan.

Hyvinvointiin tarkoitettuja palveluja leikataan jatkuvasti, mikä vaikeuttaa muutenkin heikommassa asemassa olevien elämää: Vanhemmat lapseni kävivät koulussa viittomakielen kerhoa, josta oli iloa sekä heille, että kuulovammaisille, jotka saivat näin kuulevia kavereita, nuorimman aikana sellaista ei enää järjestetty.

Verojen tai veroluonteisten maksujen korottamiseen ei tavallisen palkansaajan kukkaro enää veny.

On aika puhaltaa peli poikki. Tulevalla valtuuskaudella tarvitsemme valtuutettuja, jotka osaavat pitää pään kylmänä, kun rahaa tulee liikkumaan suuria summia hankkeesta toiseen ja keskittyvät investointihuuman keskellä olennaiseen, kuten toimivien peruspalveluiden ylläpitämiseen.