Perussuomalaiset, Vantaa

Diplomi-insinööri

Elinvoimaisemman Vantaan puolesta
35-vuotias Uusimaa Vantaa

Olen Havukoskella jo lähes kymmenen vuotta asunut konetekniikan diplomi-insinööri. Perheeseen kuuluu lisäksi avovaimo ja kaksi kissaa. Kuntapolitiikkaan minua ajaa palava halu vaikuttaa Vantaan asioihin ja syvä huoli maan nykytilasta. Harrastuksiini kuuluu seinäkiipeily, lukeminen sekä musiikki.

Olen työskennellyt koko urani ajan yksityisellä sektorilla eri asiantuntijatehtävissä ja tätä kautta tunnen hyvin erilaisten yritysten tarpeet. Yritysten toimintakyvyn varmistaminen ja tätä kautta uusien työpaikkojen luominen onkin erityisen lähellä sydäntäni. Kaupunki voi vaikuttaa tähän esimerkiksi huomioimalla yritykset kaavoituksessa nykyistä paremmin. Työnteko luo oikeaa hyvinvointia, ei himoverotus.

Yksityisautoilijana koen tärkeäksi puolustaa tavallisen ihmisen oikeutta yksityisautoiluun. Suomen erityispiirteisiin kuuluvat pitkät etäisyydet vaativat käytännössä oman auton käyttöä eikä julkinen liikenne usein ole realistinen vaihtoehto. Polttoaineveron korotukset paitsi lisäävät tuotteiden kustannuksia, myös heikentävät työllisyyttä. Tavallisen autoilijan riistäminen Vihreän dystopian edistämiseksi on yksiselitteisen väärin. Miksi juuri autoilijan pitäisi kärsiä aina?

Havukoskella asuvana tunnen hyvin lähiöihin liittyvät keskeiset ongelmat. Haluan kehittää nykyisiä lähiöitä toimivammiksi, turvallisemmiksi ja viihtyisämmiksi. Uusien asuinalueiden luominen on tärkeää, mutta tämä ei saa tapahtua olemassaolevien asuinalueiden kustannuksella. Haittamaahanmuutto aiheuttaa vakavia ongelmia koko Länsi-Euroopassa ja sitä tulee Vantaalla torjua kaikin käytössä olevin keinoin.