Perussuomalaiset, Orivesi

Yo-merkonomi, työtön

Oma kansa on prioriteetti no:1 perusturva kaikille
47-vuotias Pirkanmaa Orivesi

Olen Oulusta kotoisin, Orivedellä asunut kohta 20-vuotta. Olen 2 lapsen yksinhuoltaja, vanhempi poika asuu jo omillaan Hyvinkäällä. Asun yhdessä 15-vuotiaan ihanan teinipojan kanssa:) Olen työtön, joten tiedän mitä on joka päivä kamppailla rahan kanssa mitä voi ostaa kaupasta edes ruoaksi.

Lähdin ehdokkaaksi ihan omien kokemuksien kautta tässä yhteiskunnassa, olen kokenut aika paljon sitä negatiivista puolta joten tiedän mitä on elää mm. velkakierteessä ja köyhyyden rajamailla. Haluan tuoda esiin epäkohtia erityisesti vähävaraisten elämässä, kun ollaan jatkuvassa kierteessä Kelan ja TE-palveluiden kanssa. Haluan tuoda esiin niitä epäkohtia jos ihminen on jollain yhteiskunnan osa-alueella syrjäytynyt, koulukiusatut(itse olin koulukiusattu vuosia), päihdeongelmaiset, perheet joissa on väkivaltaa, vähävaraiset, ulosotossa olevat jne. Kun puhutaan hallituksessa työllistämisen parannuksista niin ensimmäisenä pitäisi tehdä lakimuutoksia ulosoton suhteen, suojaosuutta on nostettava reilusti että työnteko kannattaa myös velkaantuneelle. Työtä tulisi myös kannattavasti tehdä osa-aikaisena vaikka saisi työttömyyspäivärahaa, eli tätäkin palkkatulon rajaa tulisi nostaa ilman että vaikuttaa työttömyyskorvaukseen. Olen huolissani myös nuorista, kunnissa tulisi olla esim. tukihenkilöitä jotka ovat entisiä huumeiden- tai muiden päihteiden käyttäjiä jos ja kun sossun puolesta ei riitä resursseja. Mielenterveyspalveluita ja päihdetyötä tulee lisätä kunnissa. Kentälle pitää saada ihmisiä ottamaan selvää miten nuorilla menee, huostaanotto tulee olla ihan viimeinen keino. Työperäinen maahanmuutto on ok, kunhan sitä ei tehdä suomalaisia työnhakijoita syrjäyttäen. Eläinten oikeudet ovat myös itselle tärkeitä. Verotus alkavien yritysten kohdalta helpommaksi, annetaan yrityksen kasvaa.