Perussuomalaiset, Kajaani

Auto- ja kuljetusalan mekaanikko

Jouni Tervonen
Rakennetaan yhdessä parempi Kajaani!
48-vuotias Kainuu Kajaani

Perussuomalaiset arvot tunnen omakseni ja siksi olen mukana kunnallispolitiikassa. Haluan vaikuttaa päätöksenteossa, jotta Kajaani olisi vetovoimainen kaupunki ja siellä olisi asukkailla helppo elää ja yrittää. Jokaista on kohdeltava tasa-arvoisesti ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Olen tottunut ajattelemaan oikeudenmukaisesti. Näen omin silmin sellaisia epäkohtia ympärilläni, joita haluaisin päätöksentekoon osallistumalla vaikuttaa ja parantaa. Yksi tärkeä asia, jota haluan erityisesti painottaa, on kotonamme toimiva perhekoti. Näemme päivittäin vammaisten tarpeet, kuntoutuksen osat ja myös puutteet. Ne vaikeuttavat vahvasti vammaisen henkilön elämää jo aivan perustoiminnoissa.

Vanhusten hoitoon haluamme vaikuttaa kaikki enemmän, niin kotihoidossa, kuin laitospaikoissa. Hoitajia ei ole Kainuussa tarpeeksi ja se tarkoittaa sitä, että vähäisetkin työntekijät joutuvat tekemään jonkun työn, eli ylityötunnit.

Se mitä haluaisin parantaa tässä asiassa, on se että Kainuun soten on panostettava asiaan, ilman, että vanhusten huollosta karsitaan, he ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan.

Haluan parantaa myös yrittäjän asemaa, koska olen toiminut yli 18 vuotta yrittäjänä. Tunnen hyvin heidän huolet ja vaikeudet; pitkät päivät, työtä ilman lomaa. Yrittäjän sosiaaliturvassa on myös paljon parannettavaa.

Harrastuksistani yksi tärkeä on koirien kanssa touhuaminen. Lisäksi sydäntä lähellä on moottoriurheilu, jota harrastaa koko perhe. Olen myös karavaanari. Harrastukset tuovat uusia tuttavuuksia ja antavat uusia näkökulmia asioihin, siitä on hyötyä päätöksenteossa. Kuntapäättäjänä on kuunneltava tarkalla korvalla kuntalaisia, jotta osaa tehdä oikeita ratkaisuehdotuksia kaupunkilaisten hyvinvoinnin parantamiseksi.