Perussuomalaiset, Lieto

Suunnittelupäällikkö, merkonomi

Juhani Pilpola
Asukkaat ovat kunnan voimavara.
Varsinais-Suomi Lieto
Ehdokas on Eläkeläinen

Kokemusta on kunnallisista luottamustehtävistä hyvin pitkältä ajalta. Hallitustyöskentely on tuttua. Myös yhteistyökykyä löytyy. On myös rohkeutta kyseenalaistaa "totuuksia". Ja sitkeyttä on asioiden muuttamiseksi parempaan suuntaan, vastustuksesta ja takaiskuista huolimatta.

Olen syntyperäinen lietolainen, työurani tietotekniikan parissa tehnyt.

Koulutaipaleeni aloitin vuonna 1959 Saukonojan kansakoulussa. Jatkoin koulunkäyntiä Turussa Puolalan yhteislyseossa ja Turun kauppaopistossa, josta valmistuin merkonomiksi vuonna 1971. Ohjelmoija- ja suunnittelijatutkinnot suoritin ATK-instituutissa 1970-luvun jälkipuoliskolla.

Pitkäaikainen, jo vuodesta 1980, kiinnostus yhteisten asioiden hoitoon on vienyt minut Liedon valtuustoon ja kunnanhallitukseen sekä myös V-S:n maakuntahallitukseen. Perussuomalaisessa puolueessa olen ollut monenlaisissa tehtävissä. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa olin vaalipäällikkönä. Vuosina 2012 - 2015 toimin Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piirin puheenjohtajana. Olin myös puoluehallituksessa 2012-2017. Eduskuntavaaleissa olen ollut ehdokkaan vuosina 1999 ja 2015.

Yhdistystoiminnassa olen myös mukana laajalla rintamalla: Varsinais-Suomen Viestikillan hallituksessa (vpj), kotiseutuyhdistys Lieto-Seuran hallituksessa (vpj) ja Viestikiltojen liiton hallituksessa. Lisäksi olen jäsenenä Saukonojan kyläyhdistyksessä, Saukonojan Hirvimiehissä (metsästyskortti 2016-), Sotilaspoikien perinneyhdistyksessä ja Turun Lentokerhossa. Lentolupakirjan (MGPL eli mopu) sain vuonna 2003.

Omaehtoista opiskelua tulee myös harrastettua. Esim. syksyllä 2011 suoritin radioamatöörin (OH1EBJ) tutkinnon ja olen osallistunut radioamatöörien TURVA-2012 sekä TURVA-2014 harjoitukseen. Sotilasarvo yliluutnantti.