Perussuomalaiset, Vaasa

Kansanedustaja

Jukka Mäkynen
Perusasioiden äärellä - maalaisjärjellä.
60-vuotias Etelä-Pohjanmaa Vaasa

Olen ollut 20 vuotta mukana politiikassa. Ura alkoi vuonna 2000 varavaltuutettuna Vaasassa. Olen ensimmäisen kauden kansanedustaja. Luonteeltani ole helposti lähestyttävä ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Nuorena olin kiinnostunut liikkumisesta ja kipinä urheiluun syttyi varhain, eikä ole vieläkään sammunut.

Nuoruuden energiaa piti saada purettua jonnekin ja lajeiksi valikoituivat pesäpallon jälkeen kamppailulajit ja karate. Taidot kehittyivät ja SM-mitaleitakin kertyi. Ole myöhemmin ollut järjestämässä kuusi suomenmestaruuskisaa ja alan kilpailutapahtumia.

Hyvin nopeasti minut kiskaistiin turvallisuusalalle. Siinä työssä opin tulemaan ihmisten kanssa toimeen. Olen suojannut monenmoisia kansainvälisiä tähtiä, kohujournalisteja ja muita ruudinkeksijöitä. Hommaan liittyy myös monenlaista koulutusprojektia. Olen konsultoinut hoitoalan ammattilaisia, vartijoita, portsareita ja tottakai myös sotilaspoliiseja.

Rakennusalalla olen toiminut lähes koko ikäni. Turvallisuusalasta on ollut hyötyä myös rakennushommissa, koska siinäkin täytyy tulla erilaisten ihmisten kanssa toimeen niin huonoina kuin hyvinäkin hetkinä. Ammatissani olen oppinut arvostamaan ihmistä yksilönä, jolla on omat mielipiteet.

Luonto on minulle arvokas, ja siellä olen kulkenut koltiaisesta asti. Luonto on se kaikkia suomalaisia yhdistävä elementti, pakkaset ja lumipyryt kestetään naureskellen, myrskyt otetaan tyynenä vastaan ja lämpimistä kesäöistä kasvatetaan sitä ainutkertaista, aikaansaavaa rauhaa, joka muodostaa suomalaisen sielun ytimen. Kyllä kelpaa lipua Pohjanmaan rannikkovesiä ja katsella maata, jonka kauniiksi on muokannut sukupolvien työ. Tämän maan eteen kannattaa tehdä työtä!