Perussuomalaiset, Posio

Luodaan Posiosta Suomen paras maaseutukunta
54-vuotias Lappi Posio
Ehdokas on Eläkeläinen

Olen 54 vuotias entinen opistoupseeri. Posiolle muutin kaksivuotta sitten kun vaimoni sai täältä vakituisen työpaikan. Työurani kesti n. 30 vuotta. Urani oli pääsääntöisesti varusmiesten ja henkilökunna kouluttamista. Sotilasarvoltani olen luutnantti.

Minut on palkittu vuonna 2005 Suomen Leijonan Ritarikunnan Ansioristillä, 2006 Jalkaväen Ansioristillä ja 2012 Torkkelin Ristillä. 2014 minut palkittiin Karjalan Prikaatin Itä-Suomen Viestipataljoonan vuoden kouluttajaksi. Palveluspaikkani ovat olleet 3.ER AutoK, Savon Prikaati ja Karjalan Prikaati.

Elän uusioavioliitossa ja meillä on vaimoni kanssa yhteensä 8 lasta ja 4 lastenlasta. Kotona Posiolla on meidän yhteinen lapsemme Suomen Pystykorva Säväkän Joiku, jonka kanssa syksyt menee metästellessä. Myös kalastus ja metsästysammunta kuuluvat harrastuksiini.

Maailman menon muuttuessa myös Posio on suurten haasteiden edessä. Väestö ikääntyy, nuoret muuttaa kunnasta pois, työpaikat vähenee ja palvelut heikkenee.

Nämä asiat pitää tunnistaa ja niihin pitää reakoida kuntapäätöksissä.

Valokuituyhteys tulee saada myös Posiolle, jotta etätyön teko mahdollistuu paremmin, samoin nykyaikana useimmat yritykset tarvitsevat nopeat ja luotettavat yhteydet ympäri suomen ja maailman. Etätyöntekijät ja uudet yrittäjät/yritykset ovat Posiolle elintärkeitä.

Posio on lapsiperheille turvallinen paikka missä lasten on hyvä elää.

Siksi työpaikat ja lapsiperheet ovat Posiolle elin ehto. Nuorissa on tulevaisuus.