Perussuomalaiset, Saarijärvi

Autonkuljettaja

Järkiperusteista päätöksentekoa
36-vuotias Keski-Suomi Saarijärvi

Saarijärveläinen kahden lapsen isä koiralammelta. Olen työskennellyt perheyrityksessä vuodesta 2005 lähtien. Harrastuksina kalastus, sienestys ja eräretkeily . Näissä vaaleissa tärkeintä on kuntatalouden ja työllisyyden kohentaminen, sekä rehellinen ja avoin päätöksenteko.

Meidän saarijärveläisten on tehtävä järkiperusteista yhteistyön politiikkaa kaupunkimme ja meidän kuntalaisten parhaaksi, myös yli puoluerajojen.

Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuutemme. Heistä on pidettävä huolta ja mahdollistettava laajasti aktiviteetteja harrastustarjonnan sekä -paikkojen muodossa. Näin ehkäistään syrjäytymistä ja taataan jokaiselle hyvät eväät tulevaisuuteen.

Hyödynnetään uudisrakennettua lukiota paremmin. Kehitetään lukiosta houkutteleva opiskelupaikka ulkopaikkakuntalaisille erikoistamalla se.

Arvostetaan Tarvaalan jatko-opiskelutarjontaa ja Jamk:n erikoisosaamista. Markkinoidaan, tuetaan ja ideoitaan alueen kehittämistä tulevaisuudessa.

Etsitään yhdessä ratkaisut keskustan autioitumisen pysäyttämiseksi ja viihtyvyyden lisäämiseksi. Tyhjät ja rapistuvat kiinteistöt saneerattava tai purettava, ja tilalle käytännöllisiä uudisrakennuksia. Järjestetään esimerkiksi suunnittelukilpailu keskusta-alueen kehittämiseksi.

Kaupungin vuosia jatkunut vuokrien korottaminen näkyy vuokra-asumisen hinnassa Saarijärvellä. Yksityiset vuokramarkkinat ovat seuranneet kehitystä ja hyötyvät kaupungin vuokrapolitiikasta. Jäädytetään vuokrien korotukset ja pyritään kohtuullistamaan asumiskustannuksia. Korkeat asuinkustannukset on vetovoimaa heikentävä tekijä, eikä ainakaan helpota muuttovirtojen kääntämisessä positiiviseksi.

Pidetään infrasta huolta. Korjausvelkaa ei tule lisätä. Rapistuva infra on negatiivinen vetovoimatekijä.