Perussuomalaiset, Joensuu

Virastomestari

Kari Surakka
ASIAT TÄRKEYSJÄRJESTYKSEEN - ÄÄNESTÄ MUUTOSTA.
Pohjois-Karjala Joensuu
Ehdokas on Eläkeläinen

Itä-Suomen yliopiston virastomestarin tehtävästä jäin eläkkeelle kevättalvella 2020. Yliopistolla Joensuun kampuksella olin useita vuosia työsuojeluvara-valtuutettuna sekä yliopiston työsuojelutoimikunnan jäsenenä. Aikaisemmin olen myös toiminut myös tavaratalon turvallisuuspäällikkönä.

Oma perussuomalaisuuteni on maalaisjärkeä ja faktoihin perustuvaa realismia. Asiat tärkeysjärjestykseen kuntalaisten hyvinvointi maailmanparantamisen edelle. Olen yhteistyökykyinen, otan asioista selvää ennen päätöstentekoa.

Teemoja:

Ennaltaehkäisevät palvelut nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi sekä työllisyyteen liittyvät tukitoimet.

Maahanmuuton ja kotouttamisen kustannusten pitää olla julkisia. Kunnan tulee karsia pois kaikki haittamaahanmuuton vetovoimatekijät. Kuntatalous kestävälle pohjalle, turvattava palvelut tasapuolisesti kaikille. Leikkauksista huolimatta tarpeelliset lähipalvelut säilytettävä. Lapsiperheiden ja vanhempien jaksamista on tuettava niin taloudellisesti ja henkisesti.

Kouluissa luokka- ja ryhmäkokoja ei saa kasvattaa, erityisopetus ja –luokat säilytettävä. Koulujen otettava kovat toimet käyttöön kiusaamista ja kouluissa tapahtuvaa väkivaltaa kohtaan. Kouluruokailussa on suosittava moni puolista suomalaista lähiruokaa. Joensuu on opiskelijakaupunki ja siksi nuorten liikuntapalveluja sekä -tiloja on oltava riittävästi.

Joukkoliikennettä on kehitettävä ajatellen ikääntyviä senioreita, sekä opiskelijoita. Eläkeläisille voitaisiin kokeilla ilmaisia vuoroja.

Joensuun kaupungin elinvoimaa lisätään parhaiten rakentamalla ja investoimalla järkevästi. Turhia kulttuuripyhättöjä tai ruoisteisia monumentteja emme tarvitse. Autolla liikkuminen ja pysäköiminen tehtävä helpommaksi keskustassa avaamalla toinen sisäänajoväylä toriparkkiin.