Perussuomalaiset, Jämsä

Ohjaaja, Lähihoitaja

Karita Puttonen
"Lapsilla on oikeus harrastuksiin"
41-vuotias Keski-Suomi Jämsä

Olen elämänkokemusta kartuttanut ja sen paljon puhutun maalaisjärjen omaava perheenäiti, joka on muuttanut Koskenpää kylän asukkaaksi muutama vuosi sitten miehen ja kaksosten kanssa. Kylään houkutteli mukava kyläyhteisö, sekä kyläkoulu.

Työskentelen Jyväskylässä päihde- ja mielenterveyskuntoutujien ohjaajana. Sosiaalipuolen asiat ovat tulleet tutuksi työni kautta lastensuojelua myöten. Olen huolissani päihdeongelmien laajuudesta koko Suomessa, mutta erityisesti nyt myös Jämsässä. Varhainen puuttuminen nuorten ongelmiin on tärkeää, jotta meidän nuorilla olisi mahdollisuus hyvään ja tasapainoiseen elämään, koulutukseen ja työllistymiseen.

Lasten ja nuorten hyvinvointiin liittyvät asiat ovat lähellä sydäntäni ja erityisesti minua koskettaa lapsiperheiden jatkuva köyhtyminen ja taloudellisessa ahdingossa eläminen.

Kun muutin Jämsään, koin positiivisena, että Jämsässä on paljon pieniä yrityksiä ja keskustassa kivijalkakauppoja. Näin pitäisi olla jatkossakin. Yrittäjät ovat tärkeitä kunnille ja kaupungeille.

Hyvänä asiana olen kokenut myös Jämsän sairaalan. Sairaalassamme on paljon erilaisia terveyspalveluja ja päivystys lähellämme on helpottava asia.

Näen Jämsän kotinani, vaikka olenkin syntynyt Keski-Pohjanmaalla, asunut vuosia Helsingissä ja Jyväskylässä.

Maaseutu ja pienet kylät täytyy pitää elinvoimaisena. Ne ovat tärkeä osa Jämsää. Tehdään Jämsästä kaikille hyvä koti ja pidetään tästä kaupungista huolta!