Perussuomalaiset, Kerava

Laskentamerkonomi

Uusia näkökulmia peruskeravalaiselta
53-vuotias Uusimaa Kerava

Peruskervalainen kahden lapsen äiti. Tytär muuttanut jo omilleen ja poika asuu minun kanssa, lisäksi meillä on 2 kissaa sekä koira. Olen positiivinen, valmissanainen, sekä omistaudun niihin asioihin mitä aloitan.

Olen siis 2,5 vuotiaana Keravalle muuttanut, koen siis olevani paljasjalkainen keravalainen. Nyt yli 50 vuotta Keravaa ja sen elämää nähneenä uskon tuntevani Keravan suhteellisen hyvin.

Paljon ovat asiat muuttuneen niin minun lapsuuden, nuoruuden ja aikuisiän aikana. Moni asia on parantunut, mutta yhä kehitettävää löytyy. Sitä toki tuo lisää muuttunut maailman tilanne.

Sitäkin tärkeämpää on nyt kantaa huolta Keravasta ja keravalaisista. Olemme pinta-alaltaan pieni kaupunki ja se tulee huomioida mm kaupunkisuunnittelussa. Olemme myös pääradan varrella, jossa on paljon hyvää, mutta luonnollisesti myös huonoa joten se tulee huomioida myös. Olemme nähneet turvallisuuden kanssa painimista viime aikoina ja siihen tulee kiinnittää huomiota.

Talous on ollut meillä hyvä. Nyt meidän täytyy pitää entistä enemmän huolta, että talous hoidetaan järkevästi tasapainoon. Emme voi ottaa jatkuvasti lisää velkaa emmekä korottaa veroja. Toisaalta säästöjä ei saa hakea vääristä kohteista vaan talous on tasapainotettava järkevällä taloudenpidolla pikku hiljaa.

Meillä on paljon lapsiperheitä. Olen kuitenkin havainnut, että erityislasten ja -nuorten asema ei Keravalla ole kovin tasapuolinen muihin nähden. Tämä pitää korjata - emme halua lisää syrjäytymistä.

Ikäihmisistä tulee pitää huolta!

Itse haluan ajaa kaikkien meidän keravalaisten asioita ihan meidän jokaisen hyväksi ja myös Keravan hyväksi. Maalaisjärkeä tarvitaan, ei ideologisia päätöksiä. Emme voi uhrata meidän Keravaa.