Perussuomalaiset, Lappeenranta

LAAJA-ALAISTA OSAAMISTA JA KOKEMUSTA
67-vuotias Kymi Lappeenranta
Ehdokas on Yrittäjä

Olen Joutsenon Leppälässä yrittäjäperheeseen syntynyt tuotantotalouden diplomi-insinööri ja hallitusammattilainen jolla ei elämästä ole tapahtumia puuttunut. Työni vuoksi asuin yli 15 v ulkomailla ja olen käynyt 40 maassa tutustuen mitä moninaisimpiin kulttuureihin ja tapoihin kaikissa maaosissa.

Kansainvälisessä perheessämme olen 3 ihanan tyttären isä ja 5 lapsenlapsen pappa, rakkaan vaimoni löysin hyvin nuorena Joutsenosta. Työn tekeminen, yrittäminen, uuden keksiminen ja jatkuva oppiminen ovat veren perintöä. Olen työskennellyt metsäteollisuuden johtotehtävissä Suomessa ja ulkomailla koko urani ja yrittäjänä yli 25 vuotta. Perheeni on ollut mukana noilla ulkomaankomennuksilla.

Kaikki ulkomaiden työkomennuspaikat ovat olleet päiväntasaajan tuntumassa. Tuli laitettua lastulevytehdas käyttökuntoon ja istutuspuiden kuljetus vuoristosta köysiradalla toimivaksi Tansaniassa, rakennettua saha ja koulutuskeskus Keniaan sekä vanerikoulutuskeskus Indonesiaan. Jakartaan perustin Rauten toimiston. Singaporessa vastasin Metsäliiton kaikkien tehtaiden uuden busineksen kehittämisestä Aasia-Tyynenmeren alueella.

Työelämässä olen yrittänyt katsoa asioita laajasti ja pitkällä aikajänteellä. Kunnallisessa vaikuttamisessa nojaan osaamiseen ja uudella tavalla ajatteluun saadakseni virkamiehet, muut valtuutetut ja muut toimielinten jäsenet ymmärtämään kaupungin ja kaupunkilaisten parhaan. Ja vain yhteistyöllä saamme Lappeenrannasta kukoistavan, elinvoimaisen ja houkuttelevan, paikan jossa kaikki viihtyvät.

Videot