Perussuomalaiset, Rauma

Sähkö/automaatioasentaja

Marko Nevalainen
Vähemmän ideologiaa, enemmän maalaisjärkeä.
53-vuotias Satakunta Rauma

Jalat maassa, muttei pää pilvissä voisi kuvata ajatusmaailmaani. Olen mielestä kohtuullisen hyvällä maalaisjärjellä varustettu mies, isä ja aviomies. Vain hyvällä yhteistyöllä ja järjen käytöllä päätöksissä, voimme saada asioita kehitettyä parempaan suuntaan.

Elämä on heitellyt pitkin länsirannikkoa. Ensimmäiset kolme vuotta kului Turussa, loput lapsuudesta ja nuoruus peruskouluineen tuli vietettyä Porissa. Kouluttauduin sähköasentajaksi Laitilassa ja siltä reissulta löytyi vaimokin Ihodesta.

Ensimmäinen yhteinen kotimme oli Uudessakaupungissa, jossa ensimmäinen tyttäremme syntyi. Armeijan jälkeen, noin 30 vuotta sitten, muutimme töiden perässä Raumalle. Täällä saimme toisen tyttären. Työskentelin parissa sähköalan yrityksessä, kunnes 90-luvun lama iski ja aiheutti työttömyysjakson. Tänä aikana kouluttauduin automaatioasentajaksi ja suoritin ohjelmoinnin ammattitutkinnon.

24 vuotta olen ollut töissä paperitehtaalla, joista viimeiset nelisen vuotta mukana ay-toiminnassa.

Politiikkaan lähdin mukaan vajaa 3 vuotta sitten. Ensimmäinen julkisen esiintymisen Perussuomalaisena oli silakkamarkkinoilla, työkavereiden vinoilusta huolimatta tiesin liittyneeni oikeaan porukaan.