Perussuomalaiset, Kajaani

Lähihoitaja, Liikenneopettaja

Kainuussa on voimaa
44-vuotias Kainuu Kajaani

Olen uusi kainuulainen Keski-Suomesta. Perheeseen kuuluu avopuolison lisäksi kolme alaikäistä lasta ja yksi täysi-ikäinen. Olen toiminut lasten ja nuortenohjaajana ja rekkakuskina, mutta pisimpään olen toiminut n.13vuotta liikenneopettajana mm. Kainuunprikaatissa. Nykyään olen töissä Terrafamella.

Olen kohta 45 vuotias nuori herrasmies.

Olen sosiaalinen, avoin ja luotettava.

Olen ollut kauan Perussuomalaisen puolueen jäsen. Perussuomalaiset arvot ovat juuri omia arvojani ja ajatuksiani vastaavat.

Minulle on äärettömän tärkeää, että hoidamme oman kansamme asiat ensin. Jokaisella tulee olla oikeus ihmisarvoon, riippumatta siitä, oletko nuori, keski-ikäinen vai vanhus.

Nuorille tulee olla järkevää motivoivaa toimintaa, jotta he eivät jää kiinni tietokoneen ruutuun. Toiminnallinen nuorisoverstas on hyvä ratkaisu, jossa on ohjaaja paikalla.

Muualta muuttaneena, huomasin, ettei Kajaanin kaupungissa ole tarjolla hyvälaatuisia, viihtyisässä ympäristössä olevia vuokra-asuntoja. Etsimme nimenomaan hieman taajaman ulkopuolelta olevaa rauhallista taloyhtiötä. Luontokaupungissa tulee löytyä myös tämä vaihtoehto. Muualla on ollut vaihtoehtona kerrostalo, jonka asukkaat ovat työssäkäyviä, se takaa rauhallisen elämän rytmin.

Ne asukkaat, joilla ei ole töihin lähtöä, "elävät öisin" ja häiritsevät rauhallisten asukkaiden arkea.

Kotipalvelulta odotan muutakin kun vanhusten lääkkeiden tarkistusta. Kotona-asuvan vanhuksen kauppaostokset voisi hoitaa kauppa sovitulla tavalla kotiin ja kotihoidon hoitaja voisi tehdä tärkeimmät askareet vanhukselle käydessään.

Erityisesti suuri hoitajien vaihtuvuus tuo epävarmuutta ikä-ihmiselle.