Perussuomalaiset, Lappeenranta

Yrittäjä

Palvelujen saatavuus helpoksi kaikille
Ehdokas on Yrittäjä

Olen 65 vuotias yrittäjä. Suunnittelen tietoliikenneverkkojen rakentamista ja muutoksia Työurani aloitin Lappeenranassa ja jatkoin sitä pääkaupunkiseudulla. Viime vuonna muutimme takasin Lappeenrannan seudulle. Haluan nyt olla vaikuttamassa Lappeenrannan tulevaisuuteen

Olen toiminut koko työikäni tietoliikenneverkkojen parissa. Nyt yrittäjänä jatkan samaa tekemistä.

Olen toiminut moninaisissa luottamustehtävissä työurani aikana.

Lappeenrannassa on paljon kehitettävää, jotta se houkuttelisi uusia ihmisiä ja myös paluumuuttajia tänne.

Keskustan liikennejärjestelyihin pitää saada pitkäjänteinen suunnitelma, jotta jatkuvat kalliiksi tulevat muutokset saadaan loppumaan.

Lehmusten kaupungista on kaadettu iso osa näistä puista mm. nykyisellä Marian aukiolla. Isot ruukut, jotka siellä nyt ovat eivät tee sitä mitenkään houkuttelevaksi. Myös viheralueita pitää olla lähellä keskustaa, jotta sinne pääsee kävellen. Kaikkia kauniita, nyt vielä rakentamattomia rantoja ei pidä rakentaa.

Kouluja pitää kehittää, ei keskittää. Näin saamme oppimistulokset paljon paremmiksi, kuin suurissa keskitetyissä koulukolhooseissa.

Terveyspalvelut pitää ulottaa paremmin kaikkien saataville mm. liikkuvilla yksiköillä. Näin saamme palveluja myös sinne mistä en on aiemmin karsittu kuntaliitosten myötä.

Oma auto on tärkeä kunnan asukkaille, varsinkin maaseudulla, jotta he pääsevät tarvitsemiensa palvelujen luokse. Tämän vuoksi tieverkkoa pitää parantaa, sillä se on elin ehto maaseudulle.

Sähköverkkoa pitää myös parantaa, jotta maaseudun sähkökatkokset saadaan kuriin myrskyistä ja lumikuormista huolimatta. Samalla pitää panostaa myös tietoliikenneverkkoihin. Yhteisrakentamisella saadaan kustannussäästöä sähkö- ja tietoliikennekaapelien rakentamisessa.