Perussuomalaiset, Porvoo

Floristi, Floral Designer

Miia Salikoski
Suomalainen, sielunmaisema ja sisu.
47-vuotias Uusimaa Porvoo

Perussuomalainen 47 vuotias 4 lapsen Äiti. Ylpeä juuristani luonnonkauniilla Nummella peltojen keskellä, metsien huminoissa, järvien laineilla. Ex-kukkakauppayrittäjä, nykyinen selviytyjä. Uskallan sanoa asiat ääneen ja puolustan #munlössiä. Periksiantamaton ja sinnikäs. Arvot ja kunnia Suomelle.

Olen suomalainen. Saapuessani lapsuudenmaisemiin Nummelle yhdessä kohtaa sydämeni pakahtuu, sielunmaisemani. Koti. Suomalainen identiteettimme pohjautuu vahvasti kulttuuriperimäämme ja luontoon. Näitä haluan vaalia tuleville sukupolville. Olen nainen ja nautin naiseudesta ja naisellisuudesta. Naisen voima ja tahto, elämää kantava viisaus ja lämpö, pehmeys on tarpeen tehdessä päätöksiä, jotka perustuvat numeroille ja koville arvoille. Olen 4 lapsen äiti. Äitiys on pyhä arvo. Äitinä olen kokenut voimakkaimmat tunteeni ja voimallisen naiseuden. Meidän Suomessamme naiset ovat aina olleet vahvoja kodissa ja kodin ulkopuolella. Olen ex-yrittäjä, kukkakauppias. Toteutin unelmani ja tein kaikkeni onnistuakseni, niinkuin me yrittäjät teemme. Elämässä kuitenkin tapahtuu muuttuvia asioita joihin et voi vaikuttaa, niin tapahtui minullekin. Tuli avioero, menetin perheen ja talon, luottotiedot, tilalle tuli velka ja ulosotto. Elämäni vaikeimpia hetkiä olivat unelmasta luopuminen, sen menettäminen ja epäonnistuminen. Romahdus ja masennus kesti vuosia. Tarvitsin kaiken tuen jota yhteiskuntamme tarjoaa. Menetin kaiken paitsi lapseni. Meillä on lasten kanssa sellainen sanonta "Huonosti menee, mutta hyvin on selvitty". Kerroin tarinani että sä tiedät ettet ole yksin. Tiedän mitä käyt läpi, olen kulkenut sen saman matkan . Tahdon ajaa meidän asioita ja sanoa ääneen ne kipeät asiat. Taistelija. Selviytyjä. Me molemmat. Tavoitteena sellainen elämä meidän Suomessa, että aina kannattaa yrittää.