Perussuomalaiset, Kajaani

Insinööri AMK, Peliohjelmoinnin opettaja

Järkevää päätöksentekoa
40-vuotias Kainuu Kajaani

Nimeni on Mikko Romppainen ja olen 40-vuotias insinööri ja opettaja. Työn ohessa suoritan lisäksi ylemmän AMK:n opintoja. Harrastuksiini kuuluu Kalastus, kaikenlainen eräjormailu ja insinörtteily.

Politiikkaan lähdin vuonna 2012 ja olen sen jälkeen toiminut useissa luottamuspaikoissa lähinnä varasijalla. Olen ollut lisäksi myös Perussuomalaisten nuorisojärjestön päättävissä elimissä. Lisäksi olen toiminut myös paikallisyhdistyksessä erilaisissa luottamustehtävissä kunnallisten luottamuspaikkojen lisäksi.

Päätöksenteossani nojaan vahvasti faktoihin ja tutkittuun tietoon, kuin mihinkään yksittäiseen ideologiaan.

Mitä tulee kuntapolitiikkaan, niin mielestäni Kajaani on hyvä paikka asua ja elää. Täällä on suunilleen kaikki oleelliset palvelut, joita ihminen tarvitsee.

Haasteena tulevaisuudessa tosin on saada säilytettyä palvelut sellaisenaan vähenevän väestön ja suurten etäisyyksien Kainuussa. Tässä tarvitaan järkeä ja luovuutta, jotta nykyisenkaltaisia palveluja on vara pitää yllä entistä pienimmillä kustannuksilla. Edellytykset asua, elää ja yrittää Kajaanissa on säilytettävä ja Kaupungin tulevaisuuden elinvoimaa on pidettävä yllä investoimalla järkevästi.