Perussuomalaiset, Lahti

Lennonopettaja, asfalttityöntekijä

Mikko Tervonen
Käyttämällä maalaisjärkeä ei päädy metsään.
42-vuotias Häme Lahti

Lahtelainen 41v perheellinen mies. Työt: asfalttityöntekijä, lennonopettaja Harrastukset: ilmailu ja moottoripyöräily Asuinpaikat lahdessa: keskusta, ahtiala, metsäkangas, tonttila, riihelä, okeroinen

Olen 41-vuotias asfalttityöntekijä. Asun omakotitalossa Lahdessa myllypohjassa ahtialassa perheeni kanssa. Vaimo ja pieni tytär. Harrastan ilmailua, lähinnä moottorilentoa ja varjoliitoa. Olen myös lennonopettaja moottorilennnossa. Lisäksi moottoripyöräilyä ja moottorikelkkailua.

Työni vuoksi olen kiinnostunut tie- ja liikenneasioista, olen nähnyt kaikenlaista. Ilmasto- ja ympäristöasiat ovat kiinnostavia ja tärkeitä, mutta ne on pidettävä järkevissä mittasuhteissa. Suomen kaltaisessa maassa myös yksityisautoilu nykykalustolla on pidettävä edelleen mahdollisena. Olemme menossa päästöttömään liikenteeseen, mutta aikataulu siihen on vielä pitkä.

Olen pienen tyttären isänä kiinnostunut myös tulevaisuuden kouluasioista. Turvallinen koulutie, mutta ennen kaikkea mielekästä opiskelua aina ammattiin saakka.

Valtuustotyöskentelyssä tulee tietenkin vastaan kaikkea kunnan päätösvaltaan kuuluvaa, eikä voi valita vain sitä mistä on kiinnostunut. Siksi kaikkiin asioihin on paneuduttava huolella ja hoitaa vastuullisen hyvässä yhteistyössä Lahden asioita.